دانلود کنید: نسخه پیش نمایش آفیس 2016

سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
مطالعه 3 دقیقه
نسخه آزمایشی آفیس ۲۰۱۶ را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است.
تبلیغات

نسخه پیش نمایش عمومی مایکروسافت آفیس 2016 برای دانلود و تست در اختیار تمامی کاربران ویندوز قرار گرفته است. شرکت مایکروسافت قصد دارد نسخه جدید و نهایی مجموعه آفیس خود را در نیمه دوم سال میلادی جاری به بازار عرضه کند و به همین علت اکنون نسخه آزمایشی این نرم افزار را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است.

مایکروسافت امروز نسخه پیش نمایش عمومی آفیس ۲۰۱۶ را برای دانلود عرضه کرد؛ این نسخه جدید دارای تعدادی ویژگی برای کاربران خانگی و کسب و کار است و به گونه‌ای طراحی شده که با تمامی دستگاه‌ها از جمله آیپد، مک و تبلت‌های اندرویدی به خوبی تعامل داشته باشد. 

ویژگی‌های آفیس ۲۰۱۶

2016OFF

ویژگی‌های جدید در این نسخه از آفیس تعبیه شده که برای هر دو دسته از کاربران خانگی و کسب و کار بسیار کاربردی است. مایکروسافت آفیس ۲۰۱۶ شامل ترفندهای جدیدی از جمله Universal Apps است که در کنفرانس بیلد ۲۰۱۵ به نمایش گذاشته شد. این نسخه پیش نمایش بر یکپارچه سازی برنامه‌های آفیس با سرویس ابری آفیس ۳۶۵ مایکروسافت تمرکز دارد. 

microsoft-office-2016-preview-3

ویژگی ضمیمه کردن مدرن به کاربران کمک می‌کند تا فایل‌های خود را از درایوهای ابری OneDrive و Outlook مستقیما به Outlook ضمیمه کنند. اپلیکیشن‌های هوشمندی نظیر Clutter ویژگی جدیدی در مایکروسافت Outlook است که این اپلیکیشن هوشمند الگوهای ایمیلی را شناسایی کرده و ایمیل‌های دریافتی مهم را متناسب با همین الگو اولویت‌بندی می‌کند. در ضمن، ویژگی جدید Tell Me نیز می‌تواند تمامی فایل‌های اکسل، پاورپوینت و ورد کاربر را جست و جو کرده و فایل مورد نظر را شناسایی کند. اپلیکشن هوشمند دیگر Insight است که از موتور جست و جوی بینگ استفاده می‌کند و اطلاعات مورد نیاز کاربر را در اینترنت جست و جو می‌کند.

microsoft-office-2016-preview-5

مایکروسافت وعده داده که روش آنالیز دقیق اطلاعات اکسل بسیار سریع‌تر از گذشته خواهد بود و همه‌ی اطلاعات کاربران از جمله نقشه‌ها را آنالیز کرده و به آسانی آن‌ها را شبیه سازی می‌کند. همچنین نمودار و چارت‌های سازمانی جدید و مدرنی نیز به لیست نمودارهای این اپلیکیشن اضافه شده است.

مایکروسافت تایید کرده که آفیس ۲۰۱۶ تحت دسکتاپ قابلیت ویرایش آنی اسناد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. براساس اطلاعات ارائه شده این قابلیت ابتدا برای ورد ارائه خواهد شد و سپس پاورپوینت و اکسل شامل این ویژگی می‌شوند.

اضافه شدن قابلیت ویرایش آنی سند توسط چند کاربر به آفیس ۲۰۱۶ را می‌توان یک ویژگی کلیدی برای این مجموعه‌ی نرم‌افزاری خواند که می‌توان به عامل برتری آن در برابر رقبایی چون گوگل تبدیل شود. بسیاری از شرکت‌ها و مشتریان تجاری همچنان استفاده از اپلکیشن‌های آفیس را ترجیح می‌دهند، چراکه اپلیکیشن‌های تحت وب به اندازه‌ی نرم‌افزار‌های تحت دسکتاپ قدرتمند نیستند. امکان ویرایش اسناد توسط چند کاربر تحت آفیس مایکروسافت قابلیتی است که وجود سرویس‌های تحت وب خود مایکروسافت و گوگل را کمرنگ‌تر می‌کند. گوگل سه سال پیش QuickOffice را مال خود کرده، با این حال خبری از اپلیکیشن‌هایی برای رقابت با آفیس مایکروسافت در اندروید یا iOS نیست.

دانلود کنید

برای نصب نسخه پیش نمایش آفیس ۲۰۱۶، نیازی نیست حتما عضو برنامه‌ی ویندوز اینسایدر جهت تست ویندوز ۱۰ باشید؛ اما به هر حال به یک کامپیوتر دارای سیستم عامل ویندوز ۷ یا بالاتر نیاز است. همچنین هر دو نسخه آفیس ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ را نمی‌توان همزمان روی سیستم نصب کرد، به همین دلیل ابتدا باید نسخه ۲۰۱۳ را پاک کنید. علاقمندان می‌توانند نسخه‌ی پیش نمایش آفیس 2016 را از امروز دانلود کنند، هرچند ویژگی ویرایش آنی توسط چند کاربر هنوز در این نسخه فعال نیست. آفیس ۲۰۱۶ پایان سال جاری میلادی برای عرضه‌ی رسمی آماده خواهد بود. شاید در آینده‌ی نزدیک چنین قابلیتی برای اپلیکیشن‌های آفیس برای اندروید و iOS‌ نیز امکان پذیر باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات