زومجی: چگونه بازیساز شویم؛ بهترین مکان‌ ها برای پیدا کردن ابزارهای ساخت بازی

سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
هر روز با افرادی برخورد می‌کنیم که به ساخت بازی علاقه دارند، اما نمی‌دانند باید این پروسه را از کجا آغاز کنند. زومجی در مقاله‌ای به معرفی ۲۰ سایت و فروشگاه عرضه‌ی ابزارها و برنامه‌های بازی‌سازی پرداخته است.
تبلیغات

این روزها به وفور شاهد عرضه‌ی بازی‌های مستقلی هستیم که یا توسط یک تیم پنج شش نفره ساخته شده‌ یا فقط یک نفر در توسعه‌ی آن دخیل بوده است. توسعه‌ی ابزارهای متنوع بازی‌سازی و سهولت کار با آنها سبب شده تا دیگر ساخت و توسعه‌ی بازی‌های ویدیویی فقط در دست کمپانی‌های بزرگ نباشد و علاقه‌مندان به این حوزه هم به صورت شخصی و مستقل اقدام به ساخت بازی‌های کوچک کنند. اما شاید برای بسیاری از ما سوال پیش بیاید که باید از کجا بازی‌سازی را شروع کنیم و بهترین ابزارها و برنامه‌ها برای آشنایی با بازی‌سازی چیست و از کجا می‌توان آنها را تهیه کرد؟

یکی از بهترین راه‌ها برای شروع ساخت بازی‌،‌ استفاده از HTML 5 است. اگر هنوز هیچ سر رشته‌ای در ساخت بازی یا دیگر مسائل ندارید، نیازی نیست نگران باشید زیرا می‌توانید با بهره‌گیری از سادگی، قدرت و البته منعطف بودن تکنولوژی HTML 5 ساخت بازی‌ها را شروع کنید تا کم کم به درجات بالا و استفاده از تکنولوژی‌های پیچیده‌تر برسید.

برای مطالعه کامل این مقاله به زومجی مراجعه کنید.

Unity

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی و سرگرمی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات