مدیرعامل سابق اچ پی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد

سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
کارلی فیورینا - مدیرعامل سابق کمپانی اچ‌پی تایید کرد که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا خواهد بود؛ این خبر برای اولین بار ماه پیش توسط وال‌استریت ژورنال منتشر شده بود و فیورینا صحت آن را صبح امروز در توئیتی تایید کرد.
تبلیغات

کارلی فیورینا بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ به عنوان مدیرعامل شرکت اچ‌پی فعالیت می‌کرد اما به دلیل کاهش شدید ارزش سهام این شرکت مجبور به استعفا شد. شرکت «هیولت پاکارد» معروف به HP یکی از مهم‌ترین شرکت‌های فناوری اطلاعات جهان است که دفتر مرکزی آن در دره سیلیکون ایالت کالیفرنیای آمریکا قرار دارد.

فیورینا امروز طی توئیتی نامزد بودن خود را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا تایید کرد:

TW

فیورینادر ویدئوی کوتاهی که در توییتر منتشر کرده بود، گفت:

من فکر می‌کنم که ملت ما در یک نقطه‌ی محور قرار دارند؛ به همین دلیل نیاز است تا بدون در نظر گرفتن شرایط، تمامی احتمالات مناسب را برای هر آمریکایی بازگردانیم.

فیورینا پیش از این تلاش کرده بود تا از طریق شرکت در انتخابات مجلس سنا بتواند راهی کنگره شود ولی در این انتخابات ناکام ماند. وی همچنین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۸، مشاور جان مک‌کین کاندیدای جمهوری خواهان و رقیب اصلی باراک اوباما بود.

 شرکت اچ پی در سال ۲۰۱۳ میلادی، ۱۱۲.۳ میلیارد دلار درآمد، ۵.۲ میلیارد دلار سود خالص، ۱۰۵.۷ میلیارد دلار دارایی و ۳۱۰ هزار نفر کارمند داشت. مهم‌ترین فعالیت‌ اچ‌پی تولید انواع کامپیوتر، چاپگر و تجهیزات و نرم افزارهای کامپیوتری است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات