زوم‌اَپ: گویش‌ها، لغت‌نامه‌ها و دیکشنری چند زبانه با اپلیکیشن واژه یاب

سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
واژه‌یاب اپلیکیشنی بی‌نظیر برای گوشی‌های اندروید و آی‌او‌اس است که با دارا بودن 17 واژه نامه‌ی مختلف در زمینه‌ی فرهنگ‌ها، گویش‌ها و دیکشنری‌های انگلیسی، عربی و فارسی، کامل‌ترین اپلیکیشن را در این زمینه با دارا بودن بیش از 1 میلیون واژه به وجود آورده است. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

تاکنون اپلیکیشن‌های فارسی بسیاری را در زمینه‌ی ترجمه‌ی لغات از زبان‌های مختلف یه یکدیگر مشاهده کرده‌ایم. اما اپلیکیشن "واژه‌یاب" به جرات بهترین تجربه‌ی ما در این این زمینه بود که علاوه بر دارا بودن یک دیکشنری فوق‌العاده کامل از زبان‌های انگلیسی، فارسی و عربی به یکدیگر، برای اولین‌بار آرشیوی عظیم از گویش‌ها و فرهنگ‌های مختلف را نیز در اختیار کاربران قرار داده است. برای مثال با استفاده از لغت‌نامه‌های مختلف می‌توانید معانی کلمات را از نظر چند مرجع بزرگ مانند دهخدا، یا معین بررسی کنید. فرض کنید قصد یافتن مفهوم یا معادل کلمه‌ی "حامی" را دارید. به کمک این اپلیکیشن و بعد از وارد کردن این کلمه، می‌توانید معانی آن را در لغت‌‌نامه‌های مختلف، یا حتی کلمات متضاد و مترادف‌اش را مشاهده کنید. لغت‌نامه دهخدا، فرهنگ فارسی معین، فرهنگ فارسی عمید، فرهنگ واژگان مترادف و متضاد، واژه‌های مصوب فرهنگستان، فرهنگ واژه‌های سره، واژه‌نامه آزاد، اصطلاحات عامیانه و فرهنگ نام‌ها از مواردی هستند که در این بخش در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

vajehyab2

گویش‌ها نیز یکی دیگر از بخش‌های مهم این اپلیکیشن به حساب می‌آیند که شاید بتوان خاص‌ترین ویژگی "واژه‌یاب" را نیز همین بخش دانست که با دار بودن مجموعه‌ای کامل از لهجه و گویش‌های اصفهانی، بختیاری، دزفولی و مازنی، اپلیکیشن "واژه‌یاب" را یک سر و گردن از نمونه‌های مشابه بالاتر برده است. خدمات این برنامه از طریق وب سایت آن نیز قابل دسترس خواهد بود و همچنین افزونه‌های مخصوص آن برای فایرفاکس و کروم نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است. این برنامه به دو صورت آنلاین و آفلاین قابل استفاده است که بخش آنلاین آن کاملا رایگان خواهد بود. در صورتی که مایل به دانلود دیتابیس و دسترسی آفلاین به آن نیز باشید، می‌توانید با پرداخت مبلغی جداگانه، این امکان را در اپلیکیشن خریداری کنید. برای دانلود این برنامه که برای اندروید و آی‌او‌اس منتشر شده است، می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

توجه: در صورتی که برای حرف "ی" لغتی نشان داده نشد از کیبورد Google استفاده کنید.برای استفاده از این لغت‌نامه، دستگاه شما باید زبان فارسی را پشتیبانی کند.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات