لنوو اولترابوک‌های LaVie Z و LaVie Z 360 را با وزن کمتر از یک کیلو عرضه کرد

دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
رقابت برای ساخت گجت‌های موبایل هر روز شدیدتر از پیش می‌شود و در این بین کمپانی‌های تولیدکننده نیز سعی دارند تا با کاهش وزن و تولید گجت‌های باریک‌تر عنان بازار را در دست بگیرند. در پاسخ به اپل که تاحدودی عملکرد را فدای سایز و زیبایی مک‌بوک 12 کرده، لنوو محصولات جدیدی معرفی کرده که با وجود وزن کم، مشخصات فنی بالایی دارند.
تبلیغات

این روزها اولترابوک‌ها به‌دلیل بهره‌گیری از وزن پایین و همچنین قابلیت‌های زیاد از محبوبیت بالایی برخوردارند. کمپانی‌هایی نظیر اپل نیز روز به روز محصولات خود را بهتر از پیش روانه‌ی بازار می‌کنند. مک‌بوک جدیدترین اولترابوک کاپرتینویی‌ها است که از پردازنده Cre M استفاده کرده و عملکرد پردازشی ان به خوبی سری پرو نیست. در مقابل لنوو با معرفی دو اولترابوک جدید خود نشان داده که می‌توان زیبایی، ظرافت و عملکرد بالا را همزمان در یک محصول روانه‌ی بازار کرد.

LaVie Z و LaVie Z 360دو محصول بسیار ظریف و زیبای لنوو هستند. ابعاد این اولترابوک‌های جدید 12.56 در 0.67 در 8.35 اینچ است. همچنین باید به وزن پایین انها نیز اشاره کرد؛ LaVie Z تنها 840 گرم وزن دارد در حالی که LaVie Z 360 که مشخصات بهتری دارد، 920 گرم است. Z 360 دارای لولایی است که با استفاده از آن می‌توان اولترابوک را تبدیل به تبلت کرد. همچنین صفحه‌ی نمایش مورد استفاده برای این مدل از نوع لمسی است.

LaVieInt

مک‌بوک 12 اینچی اپل نیز از نظر وزن تقریبا شبیه به محصولات جدید لنوو است، اما LaVie Z و LaVie Z 360 از نظر سخت‌افزاری بسیار قوی‌تر از محصول اپل هستند. اپل در مک‌بوک 12 اینچی خود از وجود پردازنده‌ی Core M بهره گرفته، در حالی که اولترابوک‌های لنوو به پردازنده‌ی Core i7-5500U سری برادول مجهز شده‌اند. از جمله‌‌ی سایر مشخصات فنی این دو اولترابوک می‌توان به حافظه‌ی رم LPDDR3 با ظرفیت 8 گیگابایت، حافظه‌ی داخلی 256 گیگابایتی و صفحه‌ی نمایش 13.3 اینجی با رزولوشن فول اچ‌دی به‌همراه نسخه‌ی WQHD با رزولوشن 2560 در 1440 بهره می‌برد. هر دو نسخه به درگاه USB 3.0، درگاه HDMI، جک هدفون و میکروفون به‌همراه درگاه میکرو SD مجهز شده‌اند.

این دو لپ‌تاپ در حال حاضر به بازار عرضه شده و می‌توان آنها را به ترتیب با پرداخت 1٫499 و 1٫699 دلار خرید. این اولترابوک‌ها عمر باتری در حدود 9 ساعت دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات