ال جی جی 4 با استفاده از فناوری شارژ سریع، 23 درصد سریع‌تر شارژ می‌شود

یک‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
با اینکه الجی در کنفرانس معرفی الجی جی ۴ به بهره‌گیری این گوشی از قابلیت شارژ سریع اشاره‌ای نکرد اما جی ۴ این قابلیت را داراست. این مورد توسط الجی و کوالکام به طور رسمی تایید شده است. اما آیا این قابلیت تاثیر چشم‌گیری بر زمان شارژ جی ۴ خواهد گذاشت؟
تبلیغات

با اینکه تراشه‌ی کوالکام ۸۰۸ مورد استفاده در جی ۴ از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، اما شارژر موجود در جعبه‌ی گوشی قابلیت شارژ سریع را ندارد و باید برای بهره‌بردن از این ویژگی شارژر جدیدی تهیه کنید. جی ۴ با استفاده از شارژر موجود در جعبه در زمان ۱۲۷ دقیقه از صفر تا صد در صد شارژ می‌شود، که زمان طولانی‌تری نسبت به سایر رقبا است و شاید افراد بسیاری این مدت طولانی برای شارژ گوشی را آزاردهنده بدانند.

بنابراین اگر از شارژر سریع نسل دوم برای شارژ کردن باتری جی ۴ به جای استفاده از شارژر موجود در جعبه استفاده کنیم، این زمان چه تغییری خواهد کرد؟ برای پاسخ به این سوال از شارژر موتورلا دروید توربو که قابلیت شارژ سریع نسل دو را داراست استفاده شده است. باتری جی ۴ از صفر تا صد درصد در مدت ۹۸ دقیقه شارژ شد که بهبود ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد. روند شارژ در ابتدا سریع بوده و پس از ۱۰ دقیقه ۱۵ درصد، پس از ۳۰ دقیقه ۳۹ درصد و پس از یک ساعت و نه دقیقه ۸۵ درصد از باتری جی ۴ شارژ شده است. اما بعد از ۸۵ درصد سرعت شارژ افت کرده و باتری به آرامی پر می‌شود.

در آزمایش دوم باتری جی ۴ را خالی کرده تا این‌بار با استفاده از شارژر گلکسی اس۶، باتری جی ۴ شارژ شود. با اینکه اس۶ از شارژ سریع نسل دوم بهره نمی‌برد، نتایج یکسان بوده و جی ۴ در ۹۹ دقیقه به‌ طور کامل شارژ شد.

شارژرهای مورد استفاده در این آزمایش، حداکثر نیروی خروجی ۱۵ واتی دارند. این در حالی است که برخی شارژرهای موجود در بازار تا ۱۸ وات نیروی خروجی را پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند این زمان را کم‌تر نیز بکند.

اگر قصد خرید جی ۴ را دارید و زمان شارژ طولانی آن برای شما مناسب نیست، بهتر است در هنگام خرید به فکر خرید یک شارژر دیگر نیز باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات