زومجی: همه بازی‌های بزرگ و خاطره انگیز کونامی؛ از PES تا سایلنت هیل و متال گیر سالید

یک‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
کونامیِ این روزها هیچ شباهتی به کونامی دهه‌های پیش ندارد، آن شرکتی که اگرچه ژاپنی بود اما طرفداران بازی‌هایش محدود به کشور یا منطقه‌ای خاص نبودند. اگرچه این روزها شاهد افول آن در عرصه کنسول‌های خانگی هستیم اما این دلیل نمی‌شود تا بازی‌های بزرگ و خاطره‌انگیز کونامی را فراموش کنیم.
تبلیغات

کونامی یکی از شناخته‌ شده‌ ترین برندها در صنعت بازی‌های ویدیویی است که نام خود را در دهه ۷۰ میلادی و پیش از این‌که بازی‌های فراموش نشدنی را یکی پس از دیگری برای کنسول NES نینتندو عرضه کند، بر سر زبان‌ها انداخت. برجستگی حضور کونامی در عرصه بازی‌های کنسولی در نسل‌های بعد از NES نیز ادامه پیدا کرد اما در آغاز نسل هفتم و ورود پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360، حضور این ناشر ژاپنی کم‌رنگ شد و تعداد بازی‌های عرضه شده توسط این شرکت نیز کاهش یافت. 

با یک نگاه اجمالی و سریع به آن‌چه بر کونامی در این سال‌ها گذشته‌ است می‌توانیم متوجه تغییر رویه بزرگ و قابل لمس کونامی در قبال بازی‌های ویدیویی شویم. هیدئو کوجیما، فردی که بیشتر از هر کسی در کونامی زحمت کشید و بی‌شک یکی از مهم‌ترین عوامل شناخته شدن کونامی تا به این حد است، حالا پس از ۳۰ سال قصد جدایی از این شرکت و قطع رابطه با کونامی را دارد. کم کم اثرات تغییر رویه کونامی در نگاه به بازی‌های ویدیویی آشکار شد. کوجیما اعلام کرد که این آخرین Metal Gear خواهد بود که او می‌سازد و کم کم سیگنال‌های جدایی او از کونامی نمایان‌تر شد. به هر حال جدایی کوجیما از کونامی، به سری Metal Gears که ما می‌شناختیم پایان خواهد داد (البته خود کونامی اعلام کرده است که به این سری وفادار خواهد ماند و ساخت بازی‌های جدید از این مجموعه را ادامه خواهد داد) اوایل هفته گذشته نیز، این تغییر رویه کونامی یقه Silent Hills را گرفت و باعث لغو شدن ساخت این بازی شد. بازی که قرار بود با کمک کوجیما و دل تورو و البته هنرنمایی نورمَن ریدس، به شروعی دوباره برای این سری ترسناک بدل شود. این بازی نیز لغو شد تا بالاخره جدایی کونامی و کوجیما یک قربانی هم داشته باشد. 

ما هم مثل شما در انتظار این هستیم تا بالاخره پشت پرده این اتفاقات فاش شود و همه از واقعیت این جدایی آگاه شویم اما حالا فرصت مناسبی است تا کمی به عقب برگردیم و نگاهی به بازی‌ها و سری بازی‌های خاطره‌انگیزی بیندازیم که باعث محبوب شدن کونامی شده‌اند. 

برای مطالعه کامل این مقاله به زومجی مراجعه کنید.

Metal Gear Solid

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی و سرگرمی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات