سرویس Maps گوگل به زودی از قابلیت مسیریابی و جستجوی آفلاین پشتیبانی خواهد کرد

پنج‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳
مطالعه 1 دقیقه
گوگل قابلیت جدید و کاربردی را برای اپلیکیشن Maps معرفی کرد؛ به زودی به واسطه‌ی این سرویس، کاربران می‌توانند به صورت آفلاین به مسیریابی پرداخته و اطلاعات مقصد خود را به دست آورند.
تبلیغات

از این پس در سرویس گوگل مپس می‌توان دستورات صوتی را برای مسیریابی نفطه به نقطه اجرا کرد. هدف گوگل از این قابلیت جدید، کمک به کاربران کشورهای در حال توسعه است که دسترسی محدودی به اینترنت دارند. زیرا این دسته از کاربران معمولا به دلیل هزینه بالای اینترنت، عدم پوشش شبکه و مشکلات منطقه‌ای دسترسی پیوسته‌ای را به اینترنت ندارند، بنابراین نقشه‌های آفلاین همواره راه‌کاری مفید برای آن‌ها به شمار می‌رود. 

در قابلیت جدید گوگل مپس، حتی اگر کاربران دسترسی مداوم به اینترنت نداشته باشند می‌توانند از تمامی سرویس‌ها و قابلیت‌های آن استفاده کنند. این قابلیت جدید به همراه ویژگی آفلاین یوتیوب، تا اواخر سال جاری ارائه می‌شود؛ قابلیت آفلاین یوتیوب نیز اجازه می‌دهد تا کاربران تا ۴۸ ساعت ویدئوهای یوتیوب را دانلود کرده و در دستگاه خود نگه دارند. علاوه بر این گوگل قصد دارد تا میزان داده‌ی مصرفی مرورگر کروم را بهینه کرده و مدعی شده که با این قابلیت جدید، کروم میزان استفاده از ترافیک اینترنت را تا ۸۰ درصد کاهش خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات