اپلیکیشن phone companion مایکروسافت اتصال کامپیوتر به گوشی هوشمند را میسر می‌ کند

چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت قصد دارد اپلیکیشن اختصاصی برای اتصال کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند عرضه کند؛ این اپلیکیشن که phone companion نام دارد برای سیستم عامل ویندوز ۱۰ طراحی شده است. مایکروسافت اظهار امیدواری کرده که با ارائه‌ی این اپلیکیشن، کاربران پلتفرم‌های اندروید و آی‌اواس سرویس‌های مختلف را روی گوشی‌ خود نصب کنند.
تبلیغات

زمانی که کاربران،  phone companion را در ویندوز ۱۰ نصب کنند، این اپلیکیشن به عنوان پلی برای دستگاه‌های موبایل به جهت دانلود اپلیکیشن‌هایی نظیر اسکایپ، وان درایو، وان نت، اوت لوک، آفیس، ایکس باکس میوزیک و حتی اپلیکیشن کورتانا عمل خواهد کرد.

ظاهرا این اپلیکیشن هیچ قابلیتی را برای همگام سازی بین کامپیوتر و گوشی موبایل انجام نمی‌دهد اما برنامه‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، دارای قابلیت همگام سازی هستند. به عنوان مثال وان نت تمامی نوشته‌ و فایل‌های متنی کاربر را در پلتفرم‌های ویندوز، اندروید و آی‌اواس سینک می‌کند، دیگر برنامه‌ها نیز از ویژگی همگام سازی و سینک با وان درایو برخوردار شده‌اند. به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد از این اپلیکیشن به عنوان واسطه‌ای در جهت تبلیغ اپلیکیشن‌های خود برای کسانی که قصد دارند کامپیوتر ویندوز ۱۰ تهیه کنند، استفاده کند؛ اما اپلیکیشن‌های یاد شده تنها در پلتفرم موبایل قابل دسترس هستند.

اپلیکیشن phone companion در چند هفته‌ی آتی به عنوان بخشی از نسخه‌ی پیش نمایش ویندوز ۱۰ اینسایدر عرضه می‌شود، در واقع با این خبر می‌توان متوجه شد که بیلد جدیدی از ویندوز ۱۰ در راه است. مایکروسافت اخیرا استریم بازی ایکس باکس وان را برای ویندوز ۱۰ فعال کرده اما هنوز این قابلیت به طور کامل در دسترس قرار نگرفته است. انتظار می‌رود این کمپانی در خلال کنفرانس E3 که طی چند هفته آینده برگزار می‌شود، از دو قابلیت جدید یعنی استریم بازی ایکس باکس وان و اپلیکیشن phone companion برای نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۰ رونمایی کند. ضمنا این کمپانی تابستان سال جاری نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ را به عنوان بروزرسانی رایگان برای سیستم عامل‌های ویندوز ۷ و ۸  عرضه خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات