نیروی هوایی آمریکا کار روی بمب الکترومغناطیس را با همکاری بوئینگ تایید کرد

چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
نیروی هوایی آمریکا کار روی پروژه‌ی طراحی و ساخت بمب الکترومغناطیس را با همکاری کمپانی بوئینگ تایید کرد. بمب‌های الکترومغناطیس قادرند تا با قدرتی برابر سلاح‌های هسته‌ای، تجهیزات الکترونیک را از کار بیندازند، در حالی که آسیب‌های جانی در پی نخواهد داشت.
تبلیغات

نیروی هوایی ایالات متحده‌ی آمریکا کار روی پروژه‌ی موشکی پیشرفته‌ی ضد الکترونیک امواج پرقدرت مایکرویو را تایید کرد. این پروژه که به اختصار CHAMP نامیده می‌شود، درجهت تولید جنگ‌افزاری است که قدرت آن با سلاح‌های اتمی برابری می‌کند و از آن برای از بین بردن زیرساخت‌های الکترونیک استفاده خواهد شد، هرچند قدرت تخریبی آن خطری را متوجه مردم عادی نمی‌کند. بصورت نظری می‌توان چنین تشریح کرد که موشک‌های تولید شده طی این برنامه، با هدف اصابت و از کار انداختن شبکه‌ی برق و مخابراتی سوژه طراحی و مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

براساس اطلاعات ارائه شده این پروژه برای چندین سال در حال توسعه است و پیشرفت‌های زیادی نیز در آن حاصل شده است. اخبار منتشر شده حکایت از این دارد که در جریان آزمایش انجام شده در سال 2012، موشک توسعه یافته موفق شده تا در یک عملیات، ارتباط بیش از 7 ساختمان مجزا قطع کند. توانایی این موشک در مورد هدف قرار دادن ساختمان‌های مشخص در شهرها، اثرگذاری آن را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

اطلاعات ارائه شده توسط فرمانده‌ی ارشد آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا نشان می‌دهد که این مرکز با همکاری بوئینگ تنها پنج قبضه از چنین سلاح‌هایی را تولید کرده، اما پس از تایید آن از سوی نیروی هوایی، شاهد تولید نمونه‌های بیشتری خواهیم بود.

نیروهای نظامی به شدت در حال بروزرسانی تجهیزات خود و هماهنگ کردن آن با فناوری‌های روز دنیا هستند. آزمایشگاه‌های تحقیقاتی ارتش آمریکا سعی دارند تا با استفاده از تجهیزات مدرن، از خطراتی که نیروهای انسانی را در میدان‌های جنگ تهدید می‌کنند، کاسته و همچنین تلفات انسانی ناشی از حملات خود را نیز کاهش دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات