سامسونگ تا سال 2017 باتری‌های قوی‌تر و سنسورهای دوربین باریک‌تر را برای گوشی‌های موبایل عرضه می‌کند

سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ مدت‌ها است که در بالاترین رتبه‌های فروش گوشی‌های موبایل جا خوش کرده و سعی داشته همواره در هر رده‌ای محصولات قابل قبولی را روانه بازار کند. البته در بعضی قسمت‌ها همچون عمر باتری و ابعاد دوربین با چالش‌هایی روبرو بوده که گفته می‌شود قصد دارد تا سال 2017 میلادی گوشی‌هایی با باتری‌ قوی‌تر و سنسور دوربین باریک‌تر عرضه کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شاید با شنیدن نام سامسونگ اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد گوشی‌های موبایل این شرکت باشد. ولی می‌دانیم این غول کره‌ای نمایشگر، حافظه، سنسور و اجزای سخت‌افزاری دیگر از جمله لوازم خانگی را نیز تولید می‌کند. روز گذشته سامسونگ از پیشرفت‌های خود در برخی قسمت‌ها خبر داده است و به صورت رسمی اعلام کرده در حال حاضر بر روی باتری‌هایی با چگالی انرژی بیشتر کار می‌کند.

باتری‌ها

براساس گزارش‌های منتشر شده در حال حاضر سازنده فبلت گلکسی نوت 4 و گلکسی اس 6، روی باتری‌هایی با چگالی 700 وات ساعت در لیتر کار می‌کند که انتظار می‌رود این مقدار تا پایان سال به 750 وات ساعت در لیتر برسد. به نظر می‌رسد تا سال 2017 میلادی، سامسونگ بتواند به چگالی انرژی 780 ساعت در لیتر دست یابد. این موضوع یعنی که شما می‌توانید از یک باتری با همان حجم فیزیکی سابق، انرژی خروجی بیشتری دریافت کنید.

ولتاژ واحدهای باتری نیز افزایش خواهد یافت. این غول کره‌ای اعلام کرده که در ماه‌های آینده به ولتاژ 4.4 ولت دست خواهد یافت که انتظار می‌رود تا سال 2017، این میزان به 4.5 ولت برسد. در مجموع افزایش ولتاژ مساوی است با عمر باتری بهتر.

سامسونگ همچنین به تلاش‌های خود در زمینه فناوری شارژ سریع اشاره کرده و گفته است که قصد دارد به شکل قابل توجهی آن را بهبود بخشد. پر واضح است که سامسونگ با انتخاب فناوری شارژ سریع می‌خواهد این امکان را برای کاربران فراهم کند که در همان 30 دقیقه اول فرایند شارژ کردن، تا 80 درصد باتری آن پر شود.

Samsung-plans-for-future-ba
batteries2
batterires1
batteries3

سنسورهای دوربین

به جز بهبود‌های صورت گرفته در قسمت باتری، سامسونگ همچنین از پیشرفت‌های خود در زمینه سنسور دوربین گوشی‌های موبایل خبر داده است. به نظر می‌رسد این غول فناوری روی سنسور RWB کار می‌کند. RWB مخفف رنگ‌های قرمز، سفید و آبی است و الگوی رنگی سنسور دوربین را شرح می‌دهد که فیدلتی (راستی نمایی) بهتر رنگ‌ها را در عکس‌ها به ارمغان می‌آورد.

به علاوه سنسور دوربین بعدی سامسونگ با اندازه پیکسل کوچکتر از پیکسل‌های 1.12 میکرونی سنسورِ دوربینِ 16 مگاپیکسلی فعلی عرضه خواهد شد که به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها قصد دارند در نسخه‌ی بعدی به اندازه پیکسل‌‌های 1 میکرونی برسند. گفته می‌شود در صورت تحقق این موضوع میزان ضخامت سنسور تا 23 درص کاهش یافته و در یک دوربین 16 مگاپیکسلی از 6.5 میلی‌متر به 5 میلی‌متر و در یک دوربین 13 مگاپیکسلی از 5.2 میلی‌متر به 4.5 میلی‌متر می‌رسد. نتیجه این کار معرفی گوشی‌های باریک‌تر از مدل‌های فعلی خواهد بود.

censor1
censor2
censor3
Samsungs-plans-for-future-c

به نظر شما سامسونگ تا چه اندازه می‌تواند در این زمینه موفق عمل کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات