خروج سونی و مایکروسافت از لیست 10 تولیدکننده‌ برتر گوشی‌ های هوشمند در فصل اول 2015

سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
بازار گوشی‌های هوشمند جزو پویاترین حوزه‌هایی است که نام هر کمپانی برای مدتی در راس آن می‌درخشد، چرا که رقابت سنگینی در این بازار وجود دارد. با نگاهی به رده‌بندی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در سه ماهه‌ی اول 2015، می‌توان سامسونگ را دوباره در صدر جدول دید، اما به لطف کمپانی‌هایی چینی، خبری از سونی و مایکروسافت در بین 10 کمپانی اول نیست.
تبلیغات

بازار گوشی‌های هوشمند را باید در زمره‌ی یکی از بی‌رحم‌ترین حوزه‌های کسب و کار خواند، چراکه کوچک‌ترین اشتباه، کمپانی‌ها را در سراشیبی سقوط قرار داده و حتی نام‌های بزرگ را نیز در کام خود فرو می‌برد. از جمله‌ی این کمپانی‌ها می‌توان به نوکیا اشاره کرد که این روزها نامی از آن در دنیای گجت‌های موبایل باقی نمانده است. در چند سال اخیر ظهور کمپانی‌های چینی که روی ارائه‌ی محصولات ارزان قیمت با مشخصات فنی بالا تمرکز کرده‌اند، زنگ خطر را برای سایر کمپانی‌ها به صدا در آورده است. رشد روز افزون کمپانی‌های چینی را می‌توان در گزارش‌های منتشر شده از میزان گوشی‌های عرضه شده به بازار به روشنی دید، بطوریکه در گزارش مربوط به عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند برای سه‌ ماهه‌ی اول 2015، نامی از مایکروسافت و سونی در میان 10 کمپانی اول نیست.

Top10

در سه ماهه‌ی منتهی به سال 2015 میلادی، اپل رکورد خیره کننده‌ای را رقم زد و با نسل جدید گوشی‌های هوشمندش، گوی سبقت را در تعداد محصولات عرضه شده مال خود کرد. این کمپانی با فاصله‌ی زیادی از نظر سود کسب شده، بسیار پیش‌تر حرکت می‌کرد. با توجه به عرضه‌ی طیف گسترده‌ای از محصولات توسط سامسونگ، این کمپانی دوباره جایگاه اول را در فصل اول 2015 مال خود کرده است. براساس گزارش منتشر شده، سامسونگ موفق شده تا در سه‌ماهه‌ی اول 2015 بیش از 82.8 میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند به فروش برساند که سهمی 24.3 درصدی را برای این کمپانی رقم زده است. اپل با فروش 61.6 میلیون دستگاه 17.9 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

نکته‌ی جالب در رده‌بندی جدید، علاوه بر خروج مایکروسافت و سونی از میان 10 تولیدکننده‌ی برتر گوشی‌های هوشمند، این است که از 10 کمپانی موجود، 9 تولیدکننده آسیایی هستند که از این تعداد نیز 7 برند از کشور چین حضور دارند. تولیدکنندگانی نظیر Vivo که روی ارائه‌ی محصولات سطح بالا کار می‌کنند، موفق شده‌اند تا وارد لیست 10تایی بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان گوشی‌های هوشمند شوند.

آمار مورد نظر توسط تامی آهونن، متخصص پیشین نوکیا ارائه شده است. وی همچنین پیش‌بینی کرده که میزان فروش آیفون در سال جاری در مقایسه با سال 2014 کاهش خواهد یافت.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات