مدیر تبلیغات گوگل: درآمد تبلیغاتی از گوشی‌های بزرگتر بیشتر است

منبع اصلی درآمد موتورهای جستجو، تبلیغات است و این روند در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت. حتی گوگل با فعالیت در زمینه‌های مختلف، درآمد عمده‌ی خود را از بخش تبلیغات کسب می‌کند. با توجه به رشد روز افزون استفاده از ابزار‌های موبایل و در نتیجه سخت شدن تبلیغات در این گونه گجت‌ها، مدیر تبلیغات گوگل بزرگ شدن صفحه‌ی نمایش گجت‌های موبایل را عاملی برای افزایش درآمد در این حوزه خوانده است.

با توجه به اینکه درآمد اصلی کمپانی‌هایی نظیر گوگل از راه تبلیغات آنلاین است، از این‌رو فعالیت‌های این کمپانی نیز در حوزه‌ی افزایش درآمد تبلیغاتی متمرکز شده است. سریدهار راماسوامی، مدیر تبلیغات در گوگل، در حاشیه‌ی کنفرانس تبلیغات و فناوری در سن فرانسیسکو، گفتگویی با وال استریت ژورنال انجام داده که در آن به تغییرات در سیاست‌های تبلیغاتی اشاره کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط راماسوامی، با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها که در مقایسه با پی‌سی‌ها از سایز صفحه‌ی نمایش کوچک‌تری برخورداند، تبلیغات نیز سخت‌تر شده و از این‌رو تبلیغ کنندگان نیز تمایل چندانی به تبلیغات در بخش موبایل و گوشی‌های هوشمند ندارند. راماسوامی برای حل این مشکل، در پیش گرفتن راه‌های هوشمندانه‌تری را موثر می‌داند تا از آن طریق بتوان کاربران را در فرآیند تبلیغات درگیر کرده و در مورد گجت‌های موبایل نیز تبلیغات آنلاین را رونق بخشید. یکی از راه‌های پیشنهادی توسط راماسوامی استفاده از صفحه‌ی نمایش بزرگ در گوشی‌های هوشمند است.

گوگل پتانسیل بالایی را در حوزه‌ی تبلیغات گجت‌های موبایل می‌بیند که این تبلیغات شامل موتور جستجو و سرویس‌های دیگری نظیر یوتیوب است، از این‌رو این کمپانی در تلاش است تا مکانیزم تبلیغات خود را به بهترین شکل ممکن پیاده کند. راماسوامی با اشاره به گوشی‌های هوشمند با صفحه‌ی نمایش بزرگ، آن‌ها را راه‌حلی برای کاهش مشکلات در زمینه‌ی کوچک بودن این گجت‌ها می‌داند.

براساس گزارش منتشر شده توسط تحلیل‌گران، سال گذشته قیمت تبلیغات موبایل با عرضه‌ی آیفون 6 پلاس اپل افزایش یافته است. این موضوع به دلیل افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند با صفحه‌ی نمایش بزرگ است. راماسوامی از اظهار نظر در خصوص آیفون بزرگ اپل خودداری کرد، اما به این نکته اشاره کرد که اپل یکی از شرکای گوگل است. وی همچنین به این نکته اشاره کرده که میزان بازدید از یوتیوب برای هر ویدیو زمانی محاسبه می‌شود که کاربر حداقل 30 ثانیه از ویدیو را به نظاره بنشیند، حال آنکه در فیس‌بوک تعداد بینندگان بصورت متفاوتی محاسبه می‌شوند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا شرکت‌هایی نظیر گوگل به همین منظور اقدام به تولید نکسوس 6 با صفحه‌ی نمایش بزرگ کرده است؟

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید