همه چیز درباره پَک-مَن به مناسبت تولد 35 سالگی یکی از محبوب‌ ترین بازی‌ های تاریخ

شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲
مطالعه 1 دقیقه
پَک-مَن حالا ۳۵ سال دارد و نوبت جشن گرفتن تولد یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین بازی‌های تاریخ است.
تبلیغات

پَک-مَن عامل شکوفایی عصر دستگاه‌های آرکید بود، به تعبیری دقیق‌تر، این پَک-مَن بود که توانست باعث همه‌گیر شدن دستگاه‌های آرکید شود، دستگاه‌هایی که به نوعی پدر معنوی کنسول‌های بازی خانگی به حساب می‌آیند. حالا نشان و شخصیت پَک-مَن یکی از شناخته‌شده‌ترین و البته بانفوذترین شخصیت‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آید، شخصیتی که پروفسور تورو ایواتا به آن جان بخشید تا این موجود زرد کوچک و البته نقطه‌خوار امروز ۳۵ ساله شود.

وقتی پَک-مَن پا به حوزه بازی‌های ویدیویی گذاشت، دستگاه‌های آرکید در تسخیر بازی‌هایی مانند مهاجمان فضایی (Space Invaders) و Asteroids بود. درصد کمتری از دستگاه‌های آرکید نیز به بازی‌های ورزشی مانند Pong اختصاص داشت. موفقیت پَک-مَن باعث به وجود آمدن سبکی جدید در بازی‌های ویدیویی شد، سبکی که توانست به مذاق جنسیت‌ها و سنین‌ مختلف خوش بیاید. بسیاری از بازیکنان و تحلیل‌گران بازی‌های ویدیویی عقیده دارند که پَک-مَن نقطه تحول تاریخ بازی‌ است. امروز در زومجی در قالب یک ویدیو اختصاصی، تولد ۳۵ سالگی این بازی را جشن گرفتیم که پیش از مطالعه مقاله، شما را به تماشای آن دعوت می‌کنیم.

اگر مایل هستید تا در باره‌ی پک‌-من بیشتر بدانید مقاله‌ی «همه چیز درباره پَک-مَن به مناسبت تولد ۳۵ سالگی یکی از محبوب‌ ترین بازی‌ های تاریخ» را در زومجی بخوانید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات