زوم‌اَپ: لانچر زیبا و متفاوت Hexy Launcher برای اندروید

شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
Hexy Launcher یکی از جدیدترین لانچر‌های اندروید است که توسط سازندگان Swiftkey تهیه و منتشر شده است و با ارائه‌ی محیطی جدید در چینش اپلیکیشن‌ها، یک لانچر متفاوت را به وجود آورده است. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

اولین نکته‌ای که در اجرای اول Hexy Launcher خودنمایی می‌کند، ظاهر بسیار متفاوت آن با دیگر لانچرها است که در آن به نوعی Home Screen و App Drawer با هم ادغام شده‌اند. این لانچر به جای قرار دادن یک منوی برنامه‌ی معمولی که نمونه‌ی آن در تمامی لانچرهای دیگر موجود است، اقدام به قرار دادن چند ضلعی‌های کوچکی مانند کندوی عسل کرده است که در هر کدام از این خانه‌ها، یکی از برنامه‌ها قرار گرفته است. بر خلاف دیگر لانچر‌ها که لیست موجود به صورت افقی یا عمودی قابل جا به جایی بود، در Hexy Launcher این لیست به تمامی جهات قابل انتقال است. در واقع اینگونه فرض کنید که یک عکس را بزرگنمایی کرده‌اید و اکنون با حرکت انگشت، به اطراف عکس منتقل خواهید شد. Hexy Launcher نیز درست به همین شکل طراحی شده و با کشیدن انگشت و رفتن به اطراف، دیگر برنامه‌ها را مشاهده خواهید کرد.

hex2l

نکته‌ی جالب دیگر در Hexy Launcher چینش هوشمند برنامه‌ها بعد از مدتی استفاده از آن‌ها است که اپلیکیشن‌ها را بر اساس استفاده‌ای که از آن‌ها می‌کنید، به مرکز تصویر نزدیک‌تر می‌کند و برای مثال اپلیکیشنی که در مرکز این کندو قرار گرفته است، پر‌استفاده‌ترین اپلیکیشن شما خواهد بود و دیگر برنامه‌ها نیز به ترتیب میزان استفاده، در اطراف این اپلیکیشن تا به نقاط دورتر قرار خواهند گرفت که امری بسیار جالب توجه است و دسترسی سریع به برنامه‌های پراستفاده را ممکن می‌کند. با کمک نوار جستجوی بالای لانچر نیز می‌توانید با تایپ نام برنامه، به پیدا کردن آن در میان شلوغی برنامه‌های گوشی بپردازید. در سمت راست صفحه‌ی نمایش نیز بخشی برای قرار دادن ویجت‌ها در نظر گرفته شده است تا با نبود Home Screen همیشگی، هنوز هم امکان استفاده از ویجت‌ها میسر باشد.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات