همکاری کمپانی‌ آرم و یونیسف به منظور توسعه ابزارهای پوشیدنی

جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی‌ آرم و یونیسف روز سه شنبه با برگزاری نشستی در شهر نیویورک، همکاری خود را در خصوص توسعه‌ی ابزارهای پوشیدنی اعلام کردند. در طول این نشست، محصولی با نام Literacy Bridge معرفی شد که این ابزار حاصل همکاری آرم و یونیسف بوده و به منظور فراهم کردن اطلاعات آموزشی و بهداشتی برای کشور غنا ارائه شده است.
تبلیغات

اخیرا کمپانی بریتانیایی آرم و سازمان یونیسف روز سه شنبه گرد هم آمدند تا از همکاری چندین سالیانه‌ی خود برای توسعه‌ی تکنولوژی‌ها به مردم کشورهای فقیر و دوردست پرده برداری کنند. اولین تلاش این دو کمپانی با شعار «پوشیدنی‌های ضروری» شروع شد و در طول این نشست از توسعه دهندگان و طراحان دعوت شد تا ابزارهای پوشیدنی را به منظور ارائه به مردم کشورهای دوردست توسعه دهند.

اریکا کوچی مدیر بخش نوآوری‌های یونیسف در این نشست گفت:

هدف ما از این همکاری تنها ارائه ابزارهای خوب نیست، بلکه قصد داریم ابزارهایی که مردم به آن نیاز دارند را فراهم کنیم.

بخش نوآوری یونیسف که در حال کار بر روی ارائه‌ی تکنولوژی‌هایی برای زنان و کودکان است، اظهار امیدواری کرده که طراحان و توسعه دهندگان در خصوص ارائه‌ی ابزارهای پوشیدنی با یونیسف همکاری کنند؛ این ابزارهای پوشیدنی شامل دستگاه‌هایی با قابلیت هشدار هنگام آتش سوزی، تشخیص نیازهای بهداشتی و تشویق افراد به رعایت بهداشت نظیر شستن دست و پیگیری اطلاعات سلامتی زنان حامله و جنین آن‌ها خواهد بود. بسیاری از این ابزارها قابل استفاده در اردوگاه‌های پناهندگان و مناطق دوردستی هستند که از زیرساخت‌ها و تجهیزات پزشکی دور هستند.

این همکاری از ماه نوامبر و با هزینه‌ای حدود ۱۵ هزار دلار شروع می‌شود، علاوه بر این شرکت طراحی Frog نیز با آرم و یونیسف در این پروژه همراه خواهد بود. هدف آرم کمک به یونیسف جهت تسریع بخشیدن به پروژه‌های تکنولوژی این سازمان است و بدین منظور هم چندین میلیون بودجه پیشنهاد می‌دهد. به عنوان مثال، آرم می‌تواند به بخش نوآوری یونیسف کمک کند تا بتوانند با بیماری‌هایی نظیر ایدز و اچ‌آی‌وی در زامبیا مقابله کرده و مشاغلی را در کزوو ایجاد کنند. در نهایت، این دو کمپانی قصد دارند فرصت‌های شغلی بیشتری را در کشورهای درحال توسعه با هدف حمل و نقل، آموزش و ارائه‌ی ابزارهای پوشیدنی ایجاد کرده و نسبت به سرمایه گذاری بیشتر در این مناطق اظهار امیدواری کرده‌اند.

در حال حاضر ابزارهای پوشیدنی در حال رشد و توسعه‌ی بیشتر هستند. شرکت‌های بزرگ فناوری هم تا به حال ابزارهای پوشیدنی مانند ساعت‌های هوشمند و دستبندهای ردیابی سلامت را ارائه کرده‌اند. اگرچه این دستگاه‌ها می‌توانند اطلاعات سلامتی افراد را پیگیری کرده یا در ساعت‌های هوشمند اعلان‌هایی را نمایش دهند، اما هنوز به طور گسترده استفاده از آن در زندگی مردم رواج نیافته است. ایجاد ابزارهای پوشیدنی بیشتر می‌تواند چندین خدمات مهم و ضروری را ارائه دهد و بدین ترتیب این ابزارها به دستگاه‌های ضروری زندگی مردم تبدیل می‌شوند.

تکنولوژی ابزارهای پوشیدنی هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد، به همین دلیل نمی‌توان به طور دقیق اعلام کرد که چه زمانی پروژه‌ها و اهداف موجود در این زمینه تحقق خواهند یافت؛ به خصوص اینکه نمی‌توان به طور دقیق زمان ارزان شدن این گونه ابزارها و ترویج آن‌ها بین مردم را حدس زد. همکاری بین آرم و یونیسف، پروژه‌های مفید و کاربردی را ارائه می‌کند که در نهایت به توسعه‌ی تکنولوژی‌های بیشتر در سراسر جهان منجر خواهد شد. شرکت‌های بزرگ دیگری در حال کار بر روی توسعه‌ی تکنولوژی‌ها هستند، به عنوان مثال فیسبوک با سرویس Internet.org و گوگل با پروژه‌ی Loon قصد دارند تا اینترنت را به سراسر دنیا و به خصوص مناطق دوردست فراهم کنند. علاوه بر این ویکی‌پدیا سعی کرده تا سرویس‌های خود را رایگان کند تا تمامی کشورها به خدمات آن دسترسی داشته باشند. 

آرم با همکاری در این پروژه قصد دارد تا جمعیت در حال رشد موجود در قاره‌های آسیا و آفریقا که از کسب و کار جهانی محروم هستند، تکنولوژی‌هایی را ارائه کند. سیمون سگارز مدیرعامل آرم اعلام کرده که تا به حال چندین بار مطلع شده که در چنین کشورهایی بودجه‌ی کافی برای توسعه‌ی ابزارها در دسترس نیست. به عقیده‌ی وی، فرصت‌های شغلی هنوز به طور کامل جا نیفتاده است، از‌ این‌رو دو کمپانی آرم و یونیسف قصد همکاری برای توسعه‌ی تکنولوژی در این مناطق را دارند.

سیمون سگارز در مصاحبه گفت:

من با این همکاری احساس می‌کنم سرعت نوآوری افزایش یافته، هزینه‌ی نوآوری پایین آمده است و ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه‌ی مردم قصد همکاری را دارند؛ به همین دلیل اگر این پروژه جنبه‌ی مثبتی داشته باشد، ما آن را به نحو عالی فراهم خواهیم کرد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات