وردپرس پلاگین فروشگاه WooCommerce را از آن خود کرد

پنج‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
در صورتی که بخواهید یک فروشگاه اینترنتی مبتنی بر وردپرس ایجاد کنید، بهترین گزینه پلاگین WooCommerce است. این پلاگین محبوب بیش از 7.5 میلیون بار دانلود شده و جزو 10 پلاگین محبوب وردپرس به شمار می‌رود. این موضوع باعث شده تا نظر وردپرس به این پلاگین جلب شده و در نتیجه این کمپانی ووکامرس را تصاحب کند.
تبلیغات

پلاگین ووکامرس (WooCommerce) هم اکنون جزوی از خانواده‌ی وردپرس است، چراکه کمپانی Automattic، مالک WordPress.com این پلاگین را رسما مال خود کرده است. براساس اطلاعات منتشر شده خرید این پلاگین توسط Automattic بزرگ‌ترین خرید انجام شده توسط این کمپانی است.

اما چرا اتوماتیک این پلاگین را از آن خود کرده است؟ پاسخ، درخواست بالای کاربران برای وجود چنین امکانی است.

مت مولوانگ، موسس وردپرس در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

به یاد می‌آورم که چند سال پیش در جریان برگزاری جلسه‌ی پرسش و پاسخ طی کنفرانس وردپرس، یکی از حاضران در جمع در مورد تسهیل ایجاد فروشگاه‌های آنلاین مبتنی بر وردپرس سوالی را مطرح کرد. وی پرسید که چه زمانی ایجاد فروشگاه‌های آنلاین نظیر ایجاد وب‌سایت در وردپرس تسهیل خواهد شد.

در صورتی که وردپرس در نظر داشته باشد تا به حوزه‌ی تجارت الکترونیک وارد شود، خرید ووکامرس را باید به‌عنوان یک تصمیم منطقی از سوی این کمپانی در نظر گرفت. این پلاگین در حال حاضر بیش از 600٫000 فروشگاه مبتنی بر وردپرس را پشتیبانی می‌کند.

اما ووکامرس چیست؟ با استفاده از این پلاگین می‌توان وب سایت مبتنی بر وردپرس را به یک فروشگاه آنلاین تبدیل کرد. با توجه به اینکه این پلاگین توسط توسعه‌دهندگان تم‌های ور‌پرس طراحی شده، از این رو بسیار کاربرپسند و کاربردی است.

اضافه کردن کالای جدید به فروشگاه با استفاده از این پلاگین شبیه به این است که یک پست به وب سایت اضافه می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کرد که این اولین پلاگینی نیست که وردپرس مال خود می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات