ابداع جدیدی از شرکت ریکو؛ لاستیک تولید کننده انرژی با کارایی بالا

پنج‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
امروزه با گسترش علوم مختلف و همچنین نگرانی از اتمام انرژی‌های منابع فسیلی آینده، افراد و شرکت‌های مختلفی مشغول تحقیق روی روش‌های مختلف تولید انرژی به طرق دیگر هستند. انرژی‌های تجدیدپذیری مانند انرژی باد و خورشید و آب در این خصوص بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند اما به تازگی شرکت ریکو روش جدیدی از تولید انرژی ابداع کرده که با روش‌های رایج تولید انرژی متفاوت‌ است. با زومیت همراه شوید تا نگاهی به این روش جدید تولید انرژی داشته باشیم.
تبلیغات

شرکت ریکو به تازگی ماده‌ای تولید کرده که شبیه لواشک‌های میوه‌ای به نظر می‌رسد. این ماده که "لاستیک تولید انرژی" نام گرفته، قابل انعطاف است و توانایی تولید برق از طریق فشار و لرزش را دارد!

"لاستیک تولید انرژی"، لاستیک پیزوالکتریکی (ویژگی تولید ولتاژ در ماده به هنگام اعمال نیروی مکانیکی) است که ویژگی‌های مفید مواد سرامیکی و پلیمری موجود مانند خروجی انرژی بالا و انعطاف پذیری زیاد را به صورت یکجا در خود دارد. به گفته‌ی شرکت ریکو، در واقع انرژی تولیدی این لاستیک جدید تقریبا با انرژی تولیدی سرامیک‌های امروزی یکسان است ولی همزمان این لاستیک قابلیت انعطاف مواد پلیمری را نیز دارد و این مورد امتیاز بزرگی برای آن محسوب می‌شود.افزون براین تولید این لاستیک پیزوالکتریکی بسیار آسان‌تر از دو ماده‌ی پیزوالکتریکی (سرامیک و مواد پلیمری) موجود است.متاسفانه ریکو تاکنون اطلاعات بیشتری در خصوص این ماده ارائه نکرده است. این شرکت امیدوار است تا با توسعه‌ی بیشتر این تکنولوژی در آینده، محصول تجاری مناسبی را برای کاربردهای مختلف ارائه کند. در همین راستا این شرکت با دانشگاه علوم توکیو برای بهبود بیشتر قابلیت‌های کاربردی این مواد همکاری نزدیکی دارد.نظر شما در خصوص تولید انرژی از چنین موادی چیست؟ تولید انرژی به این شکل تا چه حد کاربردی و مقرون به صرفه است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات