هواوی پلتفرم LiteOS را برای اینترنت اشیا معرفی کرد

پنج‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
هواوی در جریان رویدادی که در شهر پکن برگزار شد، پلتفرم LiteOS را مختص اینترنت اشیا معرفی کرد. به عقیده‌ی این شرکت چینی، LiteOS در آینده‌ای نزدیک تمامی دستگاه‌های متصل به اینترنت را مدیریت می‌کند.
تبلیغات

هواوی، به عنوان بزرگ‌ترین سازنده‌ی تجهیزات ارتباطی جهان،‌ سیستم عاملی برای فروشندگان شخص ثالث به منظور ورود به فضای اینترنت اشیا معرفی کرد. این سیستم عامل که LiteOS نام دارد، به منظور مدیریت لوازم خانگی و دستگاه‌های کسب و کار طراحی شده و قابلیت اتصال به اینترنت را برای این دسته از اشیا فراهم می‌کند. 

مدیر ارشد استراتژی و بازاریابی هواوی در خصوص پلتفرم LiteOS گفت:

استانداردسازی زیرساخت‌ها، توسعه‌ی بهتری از اپلیکیشن‌های اینترنت همانند اینترنت اشیا را فراهم خواهد کرد. 

این گام مهمی برای کمپانی هواوی به شمار می‌رود؛ زیرا امروزه کمپانی‌های بزرگی همچون گوگل، مایکروسافت، اینتل و IBM در حال مهاجرت و توسعه‌ی زیرساخت‌های خود برای اینترنت اشیا هستند. مایکروسافت اخیرا پلتفرمی با نام Windows IoT for core برای اینترنت اشیا معرفی کرده و در مقابل IBM و اینتل هم سعی در ارائه‌ی بهترین پلتفرم در این خصوص دارند.

بر اساس گزارش هواوی، سیستم عامل LiteOS بسیار سبک است و تنها حدود ۱۰ کیلو بایت حجم دارد. این پلتفرم به منظور ارائه‌ی حداقل قدرت برای عملکرد بهتر سخت افزارهایی نظیر میکروکنترلرها و پردازنده‌های تعبیه شده‌ی  ARM Cortex طراحی شده است.

هر سخت افزاری که مبتنی بر این سیستم عامل کار کند، قابل کنترل و پشتیبانی از راه دور است. برای ارائه‌ی امکانات بیشتر، هواوی سعی دارد سیستم عامل LiteOS را تحت گواهینامه‌ی ISC، متن‌باز کند؛ در این صورت می‌توان کدها را به پلتفرم مذکور کپی کرده، تغییر داد یا کد آن را به صورت رایگان توزیع کرد. هواوی برای پلتفرم جدید خود تراشه، ماژول و سخت افزارهای آنبوردی را جهت ترغیب توسعه دهندگان ارائه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات