ال جی از پنل نمایشی OLED با قابلیت اتصال مغناطیسی به دیوار رونمایی کرد

چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی شرکتی است که تا به حال بهترین نمایشگرها را تولید کرده و حال این کمپانی از یک نمایشگر ۵۵ اینچی OLED که تنها ۰.۹۷ میلی متر ضخامت داشته و به صورت مغناطیسی بر روی دیوار نصب می‌شود، رونمایی کرد.
تبلیغات

پنل جدید ال‌جی ضخامتی کمتر از یک میلی متر داشته و می‌توان گفت جزو نازک‌ترین نمایشگرهای جهان است؛ بر اساس گزارش آژانس خبری کره‌ای Yonhap، این پنل را می‌توان به صورت مغناطیسی بر روی دیوار نصب کرد. پنل جدید حتی از دیگر تلویزیون‌های OLED که ال‌جی تا به حال معرفی کرده، نازک‌تر است. به احتمال زیاد دلیل ضخامت کم این پنل، مدار منحصر به فرد آن است که باعث شده با ضخامت بسیار کم به نمایشگری با کیفیت فوق‌العاده تبدیل شود.

اگر چه این پنل در کل یک محصولی تبلیغاتی به شمار نمی‌رود، اما با این حال می‌توان از آن به عنوان جاه‌طلبانه‌ترین نمایشگر ال‌جی یاد کرد؛ در پنل جدید از تکنولوژی دیودهای ارگانیک متصاعد کننده نور استفاده شده است. از آنجایی که نمایشگرهای OLED به نور پشتی نیاز ندارند، به همین می‌توان آن‌ها را با ضخامتی بسیار کم تولید کرد. در هر صورت برای تولید انبوه این دسته از نمایشگرها نیاز به مهارت خاصی است.

تولید کنندگانی نظیر سامسونگ و سونی ترجیح داده‌اند تا از این تکنولوژی‌ها استفاده نکنند اما در مقابل ال‌جی علاقه‌ی وافری برای به کار بردن آخرین تکنولوژی‌های مدرن دارد. این کمپانی در اوایل سال جاری میلادی و در خلال نمایشگاه CES، هفت نوع تلویزیون OLED جدید را معرفی کرد. حال انتظار می‌رود ال‌جی با معرفی پنل جدید، این نوع نمایشگرها را به تولید انبود رسانده و تکنولوژی‌های جدید دیگر را توسعه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات