مشخصات فنی گوشی‌های ویندوز ۱۰ مایکروسافت فاش شد

یک‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
حالا که کنفرانس بیلد مایکروسافت با تمام هیاهویی که برپا کرد به پایان رسیده، خیلی‌ها منتظرند ببینند بعد از انتشار ویندوز 10، ردموندی‌ها قصد دارند پرچمدار جدید خود در بازار گوشی‌های هوشمند را با چه شرایطی عرضه کنند. اطلاعات تازه‌ای درباره‌ی مشخصات فنی این دو مدل فاش شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

وب‌سایت UnleashThePhones مدعی است اطلاعات تازه‌ای از یک منبع داخلی مایکروسافت به دست آورده که قرار است دو پرچمدار مایکروسافت با نام‌های Lumia Cityman و Lumia Talkman عرضه شوند. در حال حاضر نمی‌توان به هیچ روشی صحت این ادعا و مشخصات فنی آنها را تایید کرد ولی باید ببینیم این شایعات دقیقا چه می‌گویند.

به نظر می‌رسد لومیا سیتی‌من یک فبلت پرچمدار باشد که گفته می‌شود به یک نمایشگر 5.7 اینچی با رزولوشن QHD یا 2560 در 1440 پیکسل، پردازنده 8 هسته‌ای کوالکام در کنار 3 گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز خواهد شد. با توجه به اینکه در حال حاضر تنها پردازنده‌های اسنپدراگون 810 و اسنپدراگون 615 کوالکام 8 هسته‌ای هستند و از طرف دیگر گوشی Cityman قرار است پرچمدار مایکروسافت باشد، استفاده از اسنپدراگون 810 محتمل‌تر به نظر می‌رسد. براساس شایعات دیگر این دستگاه به 32 گیگابایت حافظه داخلی یکپارچه، شیار کارت حافظه، سنسور دوربین 20 مگاپیکسلی در پشت، دوربین سلفی 5 مگاپیکسل و یک باتری 3300 میلی آمپر ساعتی قابل تعویض مجهز می‌شود.

به نظر می‌رسد مدل تاک‌من با مشخصات نسبتا مشابه در اندازه کوچکتر معرفی شود. این شایعات مدعی شده‌اند لومیا تاک‌من با نمایشگر 5.2 اینچی با رزولوشن QHD یا 2560 در 1440 پیکسل، پردازنده 6 هسته‌ای کوالکام و 3 گیگابایت رم معرفی خواهد شد که به نظر می‌رسد پردازنده آن مشابه گوشی G4 ال‌جی اسنپدراگون 808 باشد. در قسمت دوربین نباید نسبت به مدل سیتی‌من تفاوتی وجود داشته باشد. البته گفته می‌شود که باتری گوشی Lumia Talkman یک نمونه 3000 میلی آمپر ساعتی خواهد بود. این منبع ناشناس همچنین اعلام کرده است که مایکروسافت درصدد است مدل تاک‌من باریک‌تر از لومیا 930 باشد که با توجه به ضخامت 9.8 میلی‌متری لومیا 930، رسیدن به ضخامت کمتر نباید کار دشواری باشد.

احتمالا پرچمداران مایکروسافت بعد عرضه نهایی ویندوز 10 نسخه موبایل معرفی شوند. یعنی حتی اگر این شایعات درست باشد، نباید انتظار خرید مدل‌های سیتی‌من و تاک‌من را تا چند ماه دیگر داشته باشید. باز هم باید تاکید کنیم که این مشخصات تنها در حد شایعاتی هستند که امیدواریم صحت داشته باشند.

نظر شما درباره پرچمداران اتی مایکروسافت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات