روسیه سیستم عامل موبایل اختصاصی توسعه می دهد

سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
برخی قدرت‌های مهم دنیا، پس از ادعاهای ادوارد اسنودن مبنی بر ایجاد درب پشتی در تمامی سیستم عامل‌های دنیا توسط آمریکا، دستور ایجاد جایگزینی برای سیستم عامل‌ها را صادر کردند. حال دولت روسیه نیز قصد دارد تا سیستم عامل موبایل اختصاصی خود را توسعه دهد.
تبلیغات

اخیرا نیکولای نیکیفارو  وزیر ارتباطات روسیه، اعلام کرده که دولت روسیه سیستم عامل موبایل اختصاصی را توسعه خواهد داد. بر اساس صحبت‌های نیکیفارو، سیستم عامل موبایل جدید با همکاری شرکت Jolla توسعه داده می‌شود؛ شرکت Jolla سیستم عامل تحت لینوکس Sailfish OS را توسعه داده است. این شرکت توسط کارمندان سابق نوکیا ایجاد شده و در کشور فنلاند قرار دارد، همچنین سهامداران روسی و چینی، مسئولیت آن را به عهده دارند.

نیکیفارو در پستی که در توییتر منتشر کرده بود، اعلام کرد که سیستم عامل موبایل جدید نقطه‌ی مشترکی بین کشورهای فنلاند، چین و روسیه است؛ همچنین به طور رسمی اعلام کرده که انتظار دارد کشورهای برزیل، هند و آفریقای جنوبی نیز به همین منظور همکاری‌هایی در این پروژه داشته باشند.

نیکیفارو نام سیستم عامل جدید را فاش نکرد اما به این نکته اشاره کرد که این سیستم عامل محصولی منحصر به فرد بوده و از نسخه‌ی فعلی Sailfish کاملا متفاوت است. وزیر ارتباطات روسیه اعلام کرد که در حدود ۹۵ درصد از گوشی‌های روسی سیستم عامل‌های اندروید و آی‌اواس را اجرا می‌کنند. وزیر ارتباطات روسیه امیدوار است تا سال ۲۰۲۵، این رقم به ۵۰ درصد کاهش پیدا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات