مروری کوتاه بر تاریخ 30 ساله AOL

چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
AOL در طول ماه جاری 30 ساله می‌شود. شرکتی که زمانی از آن به عنوان غول رسانه‌ای یاد می‌شد حالا این روزها کمی خسته به نظر می‌رسد و البته این هفته قرار است طی یک قرارداد 4.4 میلیارد دلاری به Verizon واگذار شود. این اتفاق بعد از حدود یک دهه تلاش Verizon برای ساخت تجارتی در حوزه تبلیغات آنلاین می‌افتد.
تبلیغات

AOL در دوران اوج خود دارای 21 میلیون مشترک بود و شاید جالب باشد که بدانید 2.3 میلیون نفر هنوز هم در حال پرداخت هزینه برای خدمات Dial up خود هستند که طبق گزارشات حدود یک سوم درآمد 607 میلیون دلاری در سه ماهه دوم سال 2014 این شرکت را شامل شده است. 

در ادامه برخی رویدادهای مهم مربوط به AOL را در 30 سال گذشته با هم مرور می‌کنیم:

1985: AOL متولد شد و در آن زمان با نام Quantum Computer Service شاخته شد. در حال حاضر امکان لینک دادن به وبلاگی در آن زمان‌ها وجود ندارد. 

1989: برای اولین بار عبارت «شما ایمیل دارید» شنیده شد.

 1998: در این سال فیلم به یاد ماندنی «ایمیل داری» با بازی تام هنکس و مگ رایان به سینماها آمد. فیلم فوق‌العاده‌ای که شاید کمتر کسی به این فکر کرده باشد که تقریبا فیلمی با همان حال و هوای فیلم  (1993) Sleepless in Seattle بود و حتی کارگردان، بازیگران اصلی و فیلم‌نامه‌نویس این فیلم‌ها هم یکسان بودند و تنها تفاوت اصلی موجود در این دو فیلم استفاده از AOL در فیلم ایمیل داری بجای رادیو در فیلم بی‌خواب سیاتل بود.

در همین سال فناوری لیست دوستان و قابلیت ارسال پیغام خصوصی و چت خصوصی با یک نفر که توسط این شرکت ایجاد شده بود، از طرف موسسه Smithson مورد تقدیر قرار گرفت و وارد موزه فناوری آمریکا شد. (بله دورانی بود که قابلیت ارسال پیغام خصوصی خیلی خاص بود!)

2001: در این سال AOL و Time Warner طی یک قرارداد با هم ادغام شدند. هنوز هم برخی معتقدند که این یکی از بدترین ادغام‌های تاریخ فناوری است.

2002: در این سال 5 میلیون نفر نرم‌افزار AOL 8.0 را دانلود کردند که در آن زمان رکوردی در نوع خود محسوب می‌شد.

2005: در این سال AOL پوشش کنسرت‌های جهانی Live8 را در اختیار گرفت و اولین شرکت اینترنتی لقب گرفت که موفق به بردن جایزه Emmy شد. 

2009: تیم آرمسترانگ- مدیر عامل AOL حدود 7 میلیون دلار برای در اختیار گرفتن Patch.com هزینه کرد که در نهایت 300 میلیون دلار هزینه روی دست AOL گذاشت.

 2010: وب‌سایت TechCrunch که در زمینه اخبار فناوری فعالیت می‌کند به ارزش 30 میلیون دلار توسط AOL خریداری شد.

2011: هافینگتون پست نیز به قیمت 315 میلیون دلار به  AOL فروخته شد.

2012: AOL حدود 800 پتنت‌ متعلق به خود را به قیمت 1 میلیارد دلار به مایکروسافت فروخت. در این زمان ارزش سهام این شرکت 48 درصد افزایش یافت.

2015: در سال 2015 بالاخره Verizonدر تلاش برای اوج گیری در رسانه و تولید محتوا AOL را به قیمت 4.4 میلیارد دلار خریداری می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات