شوی کاماروی 2016 معرفی شد

یک‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
مطالعه 5 دقیقه
دیروز شورلت از نسل جدید کامارو رونمایی کرد. با وجود اینکه کاماروی 2016 از نظر ظاهری همچنان DNA نسل‌های پیشین را به‌همراه دارد، اما این خودروی عضلانی از نظر مشخصات فنی کاملا دگرگون شده است.
تبلیغات

 شورلت دیروز از نسل جدید شوی کامارو رونمایی کرد که در مقایسه با نسل‌های پیشین دگرگون شده است. ماسل محبوب آمریکایی در نسل جدید خود با شاسی، سری موتورهای جدید و همچنین فناوری‌های نوآورانه‌ای همراه شده تا همچنان تجربه‌ی رانندگی با یک خودروی عضلانی پرقدرت را در نسل ششم خود به کاربران القا کند.

طراحی یک خودروی اسپورت کوپه با حفظ DNA این خودرو و ظاهر عضلانی امری بسیار دشوار است. این فرآیند با در نظر گرفتن رقبای این خودروی محبوب، فورد ماستنگ و داج چلنچر که در آخرین نسل بسیار قوی‌تر، سریع‌تر و زیباتر شده‌اند، بیش از پیش سخت شده است. شورلت در طراحی نسل 6 این خودرو سعی کرده تا ترکیبی از هندلینگ، عملکرد و قدرت بالا، شتاب سریع و مصرف سوخت پایین را در یک مجموعه با عنوان شوی کامارو روانه‌ی بازار کند.

 شورلت کاماروی 2016

مارک رویس، قائم مقام اجرایی جنرال موتورز در خصوص طراحی کامارو چنین می‌گوید:

طراحی نسل جدید کامارو امری بسیار خطیر و سخت است، اما ما در نظر داشتیم تا چیزی فراتر از نسل‌های پیشین را ارائه دهیم.

اولین تغییر صورت گرفته در نسل جدید مربوط به کاهش وزن این خودرو است. طراحان خودرو موفق شده‌اند تا وزن کلی خودرو را در مقایسه با نسل پیشین 90 کیلوگرم کاهش دهند. 60 کیلوگرم از این کاهش وزن مربوط به استفاده از مواد سبک در بدنه‌ی خودرو است. طراحان موفق شده‌اند تا با استفاده از آلومینیوم در پنل‌های کاماروی جدید و حتی سیستم فنربندی، به میزان قابل توجهی از وزن خودروی عضلانی آمریکایی بکاهند.

بدنه‌ی سبک وزن کامارو روی شاسی جدید قرار گرفته است. متخصصان جنرال موتورز برای عملکرد بهتر خودرو، سیستم تقسیم نیروی موتور در محور پشت را سبک‌تر و سخت‌تر از پیش کرده‌اند که ارمغان آن عملکرد بهتر خودرو و در نتیجه افزایش هندلینگ کامارو است. براساس اطلاعات ارائه شده سیستم تقسیم نیروی موتور نسخه‌ی بهینه‌ شده‌ای سیستم مورد استفاده در کادیلاک ATS است، هرچند 70 درصد از این سیستم پس از بهینه سازی متعلق به کامارو است. مقاومت ساختار کلی خودرو 28 درصد افزایش یافته است. جنرال موتورز در این نسل جدید کامارو از دانش فنی و توان مهندسی کادیلاک و شورلت بهره گرفته تا خودرویی استثنایی را روانه‌ی بازار نماید. کامارو در مقایسه با نسل پیشین 5 سانتی‌متر نیز کوتاه‌تر شده که این عامل نیز نقش تاثیرگذاری در بهبود هندلینگ خودرو خواهد داشت. همچنین باید به کاهش ارتفاع و کاهش عرض خودرو به اندازه‌ی 2.5 سانتی‌متر نیز اشاره کرد.

 شورلت کاماروی 2016

قوی‌ترین نمونه‌ی کامارو همان SS است که از پیشرانه‌ی V8 مورد استفاده در کوروت با حجم 6.2 لیتر بهره می‌برد. قدرت این موتور که LT1 نام دارد 455 اسب بخار و گشتاور آن نیز 455 نیوتن متر است. در ساخت بدنه‌ی اصلی و سر سیلندر این پیشرانه‌ی مورد نظر از آلومینیوم استفاده شده است. برای کاهش مصرف سوخت از سیستم تزریق مستقیم سوخت به‌همراه سوپاپ‌های قابل تنظیم در کنار غیرفعال کردن سیلندرهای موتور استفاده شده است. جنرال موتورز به این موضوع اشاره کرده که در حدود 20 درصد از قطعات موتور متعلق به کامارو است که از جمله‌ی آن می‌توان به سیستم اگزوز اشاره کرد.

همچون ماستنگ، کاماروی 2016 نیز از وجود یک پیشرانه‌ی 4 سیلندر بهره می‌برد. قدرت این موتور 2.0 لیتری توربو شارژ شده 275 اسب بخار است. گشتاور این موتور در 3٫000 دور در دقیقه 400 نیوتن متر است. این موتور نیز همچون موتور مورد استفاده در SS از قابلیت‌هایی نظیر تزریق مستقیم سوخت، قابلیت تنظیم سوپاپ‌ها و بدنه‌ی آلومینیومی بهره می‌برد. مصرف سوخت این خودرو 8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است. این پیشرانه را باید کم‌مصرف‌ترین کاماروی تاریخ این خودرو خواند. شورلت این پیشرانه را به‌عنوان موتور پیش فرض مورد استفاده در کامارو ارائه خواهد کرد. یکی دیگر از موتورهای ارائه شده به‌همراه این خودرو، نمونه‌ی 3.6 لیتری V6 است که 335  اسب بخار قدرت داشته و گشتاور آن 385 نیوتن متر است. این پیشرانه نیز از قابلیت‌هایی نظیر غیرفعال کردن سیلندرها و زمان‌بندی سوپاپ بهره می‌برد. این موتور بین نمونه‌ی 4 سیلندر و 8 سیلندر قرار دارد.

خریداران این خودرو می‌توانند از میان جعبه دنده‌ی 6 سرعته‌ی دستی و 8 سرعته خودکار یکی را انتخاب کنند. کلاچ‌های این جعبه دنده در پشت فرمان قرار دارند. پیشرانه‌های 4 و 6 سیلندر از گیرباکس هیدراماتیک 8L45 ساخت جنرال موتورز استفاده می‌کند در حالی که SS‌ از جعبه دنده‌ی 8L90 بهره می‌برد.

همانطور که اشاره کردیم این خودرو از نظر ظاهری ظاهر نسل‌های پیشین را به‌همراه دارد و بدون توجه به نام این خودرو می‌توان تشخیص داد که با یک کامارو طرف هستیم. خطوط روی سقف تا صندق عقب ادامه دارد. در نمونه‌ی SS یک اسپویلر نیز برای بالا بردن پایداری خودرو تعبیه شده است. جنرال موتورز آئرودینامیک این خودرو را با انجام 350 آزمایش در تونل باد آزمایش کرده است.

 شورلت کاماروی 2016

درون کابین یک پنل جدید تعبیه شده است. دون این پنل می‌توان کلیدهای آنالوگ را در کنار یک صفحه‌ی نمایش 8 اینچی دید. با استفاده از این صفحه‌ی نمایش می‌توان اطلاعات مربوط به عمکلرد خودرو را در کنار اطلاعات مسیریابی و سیستم پخش موسیقی مشاهده کرد. شورلت در نسل جدید کامارو از سیستم MyLink شوی استفاده می‌کند. درون این خودرو با استفاده از لامپ‌های ال‌ای‌دی تزیین شده است. این سیستم نورپردازی را می‌توان در 24 رنگ تنظیم کرد. با استفاده از کلیدهای تعبیه شده در کنسول میانی می‌توان نحوه‌ی تعویض دنده‌ها، سختی فرمان و شاسی را تنظیم کرد.

هرچند از نظر ظاهری کامارو تغییرات زیادی را به خود ندیده، اما در زیر بدنه‌ی این خودرو تحول عظیمی روی داده است. از جمله‌ی تغیرات صورت گرفته می‌توان به سیستم فنربندی دو محوره‌ی مک‌فرسون اشاره کرد. همچنین در نمونه‌ی SS نیز از ترمزهای ساخت برمبو بصورت استاندارد استفاده می‌شود.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط آرون لینک، طراح ارشد تجربه‌ی رانندگی در کاماروی جدید در مقایسه با نسل‌های پشین بسیار متفاوت است. وی در این خصوص گفت:

به محض رانندگی با این خودرو می‌توان به روشنی تغییرات صورت گرفته در این خودرو از قبیل کاهش وزن را دید که تاثیر غیرقابل انکاری در هندلینگ خودرو دارد. برای مثال در پیچ‌ها خودرو تیزتر حرکت کرده و شتاب آن افزایش یافته است.

با توجه به اینکه خودروهای آمریکایی در مناطق آزاد کشورمان به وفور یاد می‌شود، شورلت کامارو نیز از جمله‌ی گزینه‌های محبوب است. از این‌رو می‌توان در آینده‌ی نزدیک پس از عرضه‌ی این خودرو به بازار، آن را در خیابان‌های شماری از شهرهای کشورمان ببینیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات