گوگل امکان خرید محصولات را از طریق جستجوی موبایل فراهم می کند

شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، گوگل دکمه‌ی جدیدی با نام Buy را به نتایج جستجو اضافه می‌کند؛ این تغییرات جدید به منظور سهولت بخشیدن به فرآیند خرید محصولات توسط موبایل از طریق جستجو صورت می‌گیرد.
تبلیغات

گوگل قصد دارد کاربران را برای خرید از طریق اپلیکیشین موبایل خود ترغیب کند. این ویژگی جدید در هفته‌های آتی به نتایج جستجوی خاص و اسپانسر که در قبال قابلیت جدید هزینه‌ای به گوگل پرداخت می‌کنند، اضافه خواهد شد. دکمه‌ی Buy به تمامی نتایج جستجویی که توسط الگوریتم گوگل پیدا می‌شوند، اضافه نمی‌شود. 

اگر کاربران روی دکمه‌ی Buy کلیک کنند، به صفحه‌ی Google product هدایت شده و می‌توانند از آنجا محصول مورد نظر خود را سفارش دهند؛ البته هنگام سفارش گزینه‌هایی از قبیل انتخاب رنگ و سایز لباس‌ها نیز در دسترس خواهد بود. این حرکت گوگل، گام بزرگی برای این شرکت در قبال رقبای بزرگ خود همچون آمازون و eBay به شمار می‌رود. همچنین جزو تغییرات اخیر گوگل در راستای گسترش قابلیت‌های موتور جستجوی این شرکت به شمار می‌رود. در طول سال گذشته، گوگل قابلیت‌های جدیدی  از جمله مقایسه‌ی بیمه‌ی اتومبیل‌های مختلف را به موتور جستجو اضافه کرد.

علاوه بر این گزارش جدید به این نکته هم اشاره می‌کند که هدف گوگل از این قابلیت جدید، جذب مشتری و جلوگیری از خرید آن‌ها توسط سایت‌های رقیب است. گوگل درصدر موتورهای جستجوی دسکتاپ قرار داشته و درآمد بسیاری را هم از جستجوی موبایل دارد. اما در مقابل، کاربران به استفاده از اپلیکیشن‌های جستجوی دیگر مانند آمازون و Yelp نیز رغبت نشان می‌دهند. گوگل اوایل این ماه اعلام کرد 

سرویس‌های گوگل اجازه‌ی ذخیره‌ی اطلاعات کارت‌های بانکی کاربران را می‌دهد. بنابراین با یک بار خرید، دیگر نیازی به وارد کردن اطلاعات کارت در خرید‌های آتی نخواهد بود. بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، گوگل جزئیات پرداخت را با فروشنده‌ها به اشتراک نمی‌گذارد. علاوه بر این، گوگل به منظور ارتباط بیشتر مشتریان با فروشنده‌ها، امکان انتخاب برندهای مختلف را فراهم می‌کند.

گزارش‌ها حاکی است Macy's یکی از شرکای قدرتمند گوگل در این زمینه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات