مشخصات فنی پی‌ سی مورد نیاز برای استفاده از آکیولس ریفت 2016 اعلام شد

شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
همه می‌دانیم که برای استفاده از هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت، وجود یک پی‌سی الزامی است، اما هر پی‌سی نمی‌تواند آنچه را که این هدست واقعیت مجازی نیاز دارد، در اختیار آن قرار دهد. دیروز آکیولس مشخصات فنی پیشنهادی یک پی‌سی مخصوص بازی مناسب برای تامین قدرت آکیولس ریفت 2016 را منتشر کرد.
تبلیغات

 تیم توسعه‌دهنده‌ی هدست واقعیت مجازی آکیولس مشخصات فنی پی‌سی مورد نیاز به منظور استفاده از هدست واقعیت مجازی خود را منتشر کرد که براساس اطلاعات ارائه شده، برای تجربه‌ی دنیای مجازی بدون ایجاد اختلال توسط این هدست واقعیت مجازی، باید کامپیوتری با مشخصات فنی زیر مورد استفاده قرار گیرد:

  • انویدیا GTX970 با AMD 290 یا نمونه‌ی قوی‌تر
  • اینتل Core i5-4590 یا پردازنده‌ی قوی‌تر
  • 8 گیگابایت حافظه‌ی رم یا بیشتر
  • خروجی ویدیویی HDMI 1.3
  • دو پورت USB 3.0
  • ویندوز 7 سرویس پک یک یا بالاتر

اگرچه مشخصات فنی مورد نیاز برای استفاده از هدست واقعیت مجازی آکیولس بالا است، اما در مقایسه با پی‌سی‌های گیم این مشخصات چندان گران نبوده و قیمت معقول‌تری دارد. برای مثال می‌توان به کارت گرافیکی پیشنهادی اشاره کرد که قیمت آن حدود 330 دلار است. با اضافه کردن پردازنده قیمت این دو ماژول در مجموع به 530 دلار می‌رسد. در صورتی که بخواهیم چنین سیستمی را تهیه کنیم، تقریبا باید 850 دلار کنار بگذاریم که تقریبا مبلغی در حدود 3 میلیون تومان می‌شود.

با توجه به اینکه هنوز زمان زیادی تا سال 2016 باقی است، از این‌رو می‌توان تا زمان عرضه‌ی این هدست واقعیت مجازی به بازار صبر کرد، چراکه یقینا با عرضه‌ی نسل جدید محصولات مورد نیاز، قیمت آن‌ها کاهش خواهد یافت. با وجود اعلام مشخصات فنی مربوط به آکیولس ریفت، احتمالا شماری از تولیدکنندگان نیز محصولاتی را مخصوص این هدست واقعیت مجازی برای خریداران و علاقمندان به پی‌سی‌ها روانه‌ی بازار خواهند کرد.

هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت و زمان عرضه دقیق این هدست واقعیت مجازی منتشر نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات