تمامی پتنت هایی که اپل برای نسل بعدی آیفون به ثبت رسانده است

پنج‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
مطالعه 10 دقیقه
آیفون جزو محصولاتی است که همواره شایعات متعددی پیرامون آن منتشر می‌شود. اپل ۱۸ خردادماه در WWDC، اطلاعات و جزئیات بیشتری را در خصوص نسل بعدی آیفون ارائه خواهد داد؛ اما پیش از برگزاری این کنفرانس، تمامی پتنت‌هایی که اپل برای نسل بعدی آیفون به ثبت رسانده را گردآوری کرده‌ایم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کوپرتینویی‌ها هر ساله آیفون جدیدی معرفی کرده و پس از عرضه آن، شایعاتی در خصوص آیفون نسل بعدی منتشر می‌شود. عموما این شایعات در خصوص جنبه‌های مختلف دستگاه، طراحی، سخت افزار و ویژگی‌های آن تمرکز دارد. مسلما امسال نیز باید تا ماه سپتامبر جهت معرفی آیفون بعدی منتظر باشیم. کنفرانس WWDCکه در ماه آینده برگزار می‌شود، اطلاعات و جزئیات تکمیلی را در این خصوص ارائه خواهد کرد. به همین منظور، پیش از برگزاری این کنفرانس چندین ویژگی‌ و قابلیت‌های آیفون نسل بعدی را در قالب پتنت‌ها بررسی می‌کنیم.

۱. لبه‌ی خمیده نمایشگر که به عنوان دکمه‌های مجازی عمل می‌کند

به نظر می‌رسد کمپانی اپل در حال کار بر روی نمایشگر با لبه‌ی خمیده است که این لبه به عنوان دکمه‌های مجازی، سوئیچ‌ها و جهت نمایش اطلاعات و تغییر عملکرد آن‌ها بر اساس نیاز کاربر عمل می‌کند. بر اساس این پتنت، احتمالا نمایشگر دارای یک یا چندین لایه‌ی انعطاف‌پذیر بوده و ممکن است تحت یک پوشش شفاف مانند شیشه یا پلاستیک قرار گیرد. علاوه بر این، طبق توضیحات این پتنت، به نمایشگر انعطاف‌پذیر اشاره دارد. به طور خلاصه، اپل در تلاش است تا دکمه‌های سخت‌افزاری را از گوشی حذف کرده و در عوض چندین قابلیت را به طور مجازی و پویا در نمایشگر به کار گیرد.

1A
2A
3A
4A
5A

۲. حسگر اثر انگشت یکپارچه شده با صفحه نمایش 

بر اساس درخواست پتنت که اپل در USPTO به ثبت رسانده، کوپرتینو ممکن است در حال کار بر روی صفحه نمایشی باشد که قادر است اثر انگشت را تشخیص داده و به عنوان تاچ آی‌دی که در آیفون‌های امروزی مانند آیفون ۶ و ۶ پلاس، آیفون 5s، آیپد ایر ۲ و آیپد مینی ۳ وجود دارد، عمل کند. اگرچه تصاویر پتنت یک آیپد را نمایش می‌دهد، اما فناوری که اپل در حال کار بر روی آن است در تمامی محصولات موفق این کمپانی مانند خانواده آیفون، قرار خواهد گرفت.

همان طور که تصاویر پتنت گویای مشخصات آن است، صفحه نمایش جدید دارای حسگر اثر انگشت به صورت یکپارچه خواهد بود که قادر است تا چهار اثر انگشت را به طور همزمان شناسایی کند. این لایه نمایشگر علاوه بر این که باریک و نازک است، حسگرهای قدرتمندی داشته و تمامی نقاط صفحه نمایش قرار دارند. درنهایت، اپل ادعا می‌کند که این تکنولوژی یک «پانل کامل دارای حسگر اثر انگشت» است. به نظر می‌رسد کاربر قادر خواهد بود به راحتی انگشت خود را بر روی آیکون موجود در نمایشگر جهت اسکن برای تاچ‌ آی‌دی فشار دهد.

1B
2B
3B
4B
5B

۳. پوشش هیدروفوبیک

تا به امروز در بسیاری از گوشی‌های هوشمند اندرویدی از قابلیت ضدآب بودن استفاده شده است، اما شرکت اپل تا به حال در هیچ یک از دستگاه‌های خود چنین قابلیتی را تعبیه نکرده است. حال یکی از پتنت‌های جدید اپل، قابلیت ضدآب بودن نسل بعدی آیفون را نمایش می‌دهد. در پتنت مورد بحث توضیح داده شده اپل قصد دارد اجزای داخلی تلفن هوشمندش را با یک پوشش هیدروفوبیک و یا آب گریز بپوشاند تا در صورت وارد شدن مایعات به آن از این اجزا محافظت گردد. توضیحات موجود این مورد را هم اضافه می‌کند که پوشش هیدروفوبیک می‌تواند بر روی یک برد کاملا مونتاژ شده نیز اعمال شود.

1C
2C
3C
4C
5C

۴. دکمه Home که به عنوان جوی‌استیک عمل می‌کند

پتنت اخیر اپل که توسط دفتر USPTO به ثبت رسید توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرد.گیمرها با این اختراع بیشتر هیجان زده شدند. این اختراع به گیمرها برای بازی کردن بازی‌هایشان روی آیفون کمک ویژه‌ای می‌کند. این پتنت به دکمه Home ویژگی‌هایی می‌دهد تا شبیه به یک دسته بازی شود و گیمرها با استفاده از آن می‌توانند مانند یک دسته بازی برای هدایت و کنترل گیم به کار ببرند. ویژگی مثبت این دکمه این است که انگشت کاربر دیگر کل صفحه نمایش را نمی‌گیرد و مانع دید نمی‌شود. به نظر می‌رسد که سنسورهای حرکتی تعبیه شده روی آن امکان آسیب به خود دکمه اصلی را بیشتر می‌کند.

1D
2D

۵. یک حسگر تصویر به همراه لنزهای متعدد دوربین

با توجه به توضیحات پتنت ثبت شده، اپل راهی را برای ایجاد یک حسگر تصویر نور که می‌تواند نور خود را از دو منبع مختلف تامین کند، پیدا کرده است. به این معنی است که هر دو دوربین جلو و عقب در آیفون آینده ممکن است یک سنسور تصویربرداری داشته باشد پس با این حساب به مقدار زیادی از فضای داخل دستگاه صرفه جویی خواهد شد. نسل فعلی از دوربین پشت آیفون یا همان iSight و FaceTime HD در جلو اسمارت فون هر دو سنسورهای تصویربرداری جداگانه خود را دارند. این حق ثبت پتنت همچنین نمایانگر استفاده از آینه تحت عنوان «دستگاه کنترل یا machine-controlled» خواهد بود که هدف اصلی برای هدایت نور از لنز به سنسور است. به عنوان یک نتیجه، سنسور لزوما نیاز نیست که به طور مستقیم در پشت لنز قرار داشته باشد. آینه قرار گرفته، اجزا را بدون حرکت می‌تواند بین حالت‌های انعکاسی و انتقالی تغییر دهد که در این فناوری استفاده از یک مفهوم تازه در جریان الکتریکی تاثیر زیادی داشته است.

1E
2E
3E
4E

۶. لرزشگیر اپتیکال بهتر

در این پتنت اپل به این موضوع اشاره کرده که برای از بین بردن اثر لرزش دست کاربران، لرزش‌گیر اپتیکال میدان دید دوربین را اندازه‌گیری کرده و در واقع اثر لرزش دست در این مرحله از بین می‌رود. لرزشگیر اپتیکال، با جابجایی لنز که در آن مجموعه‌ی کل عدسی‌ها حرکات جزئی می‌کند یا از طریق حرکت مجموعه‌ی عدسی‌ها و سنسور، لرزش حاصل از دست کاربر را کاهش می‌دهد و نهایتا تصویری شفاف ثبت می‌شود. با توجه به اینکه در این روش گرفتن لرزش با تغییرات کوچک عدسی‌ها صورت می‌پذیرد، از این‌رو این روش لرزشگیر اپتیکال نام گرفته است. اما اپل این روش را چندان بهینه نمی‌داند. در روش پیشنهادی اپل، عدسی‌هایی بصورت زاویه‌دار در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که روبروی آن‌ها آینه‌ی مورد نظر قرار دارد. نور از عدسی اول به آینه برخورد می‌کند و بازتاب نور تابیده شده از طریق عدسی دوم به سمت لنز‌هایی که قابلیت حرکت دارد، منعکس می‌شود.

1F
2F
3F

۷. بسته بندی محصول

اپل این پتنت را به جهت بهبود تجربه اول کاربر و کاهش زمان راه اندازی اولیه دستگاه است و امید دارد درصورت استفاده از این پتنت زمان مورد نیاز برای راه اندازی دستگاه را به حداقل برساند. این پتنت جعبه‌ای را شرح می‌دهد که بخشی از دستگاه را به کاربر نشان می‌دهد و کاربر پس از خریداری آن بر روی دکمه tap here می‌زند؛ سپس دستگاه جدید به دستگاه قدیمی کاربر متصل می شود و اطلاعات در کسری از دقیقه، منتقل می‌شود. با توجه بیشتر به این پتنت می‌توان متوجه شد که دستگاه در جعبه ۳ حالت دارد: حالت خاموش که سبب نگهداری از باتری می‌شود، حالت بسته بندی و حالت روشن که هر کدام نسبت به نیاز در آن شرایط مجزا عمل خواهند کرد.

1g
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات