انتقال اطلاعات با سرعت 100 گیگابیت بر ثانیه در تراشه نوری IBM

چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
مطالعه 1 دقیقه
پس از سال‌ها تلاش، بالاخره آی‌بی‌ام تراشه‌ی جدید فوتونیک را توسعه داد که می‌تواند اطلاعات را با سرعتی معادل ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد. این تراشه‌ در سرورها، مراکز داده و  ابررایانه‌‌ها کاربرد داشته و از پالس‌های نوری برای انتقال اطلاعات در مسافت‌های طولانی استفاده می‌کند.
تبلیغات

تراشه‌ی جدید فوتونیک آی‌بی‌ام برای کامپیوترهای شخصی عرضه نخواهد شد و هدف این کمپانی، توسعه‌ی آن برای استفاده در مراکز داده است؛ زیرا قابلیت انتقال اطلاعات را در پهنای باند بالا توسط اتصال فیبر نوری را دارد.

ریچارد دوهرتی مدیر تحقیقات در Envisioneering Group گفت:

امروزه تقاضاهای بسیاری برای قدرت پردازش سرورها بخصوص برای استفاده از اپلیکیشن‌های آنالیز، یادگیری ماشین و اطلاعات کلان وجود دارد. اتصالات نوری می‌تواند به برقراری ارتباط چندین پردازنده در یک رکِ سرور موثر باشد؛ زیرا قادر است به فرآیند پردازش به کمک چندین منبع، تسریع بخشد. اتصالات نوری، سرورها را به درایوهای ذخیره‌سازی تبدیل می‌کند که بعدها به راحتی با توجه به نیاز در مراکز داده، می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

تکنولوژی نوری مورد استفاده در صنعت مخابرات متفاوت‌تر از تکنولوژی جدید آی‌بی‌ام است؛ تراشه‌های سیلیکونی فوتونیک مخابراتی در مقایسه‌ با تراشه‌های فوتونیک آی‌بی‌ام، ارزان‌تر و برای مسافت‌های کوتاه کاربرد دارند. به نظر می‌رسد پیاده‌سازی تک-فیبر آی‌بی‌ام بهتر از کابل‌های فیبر نوری MXC شرکت اینتل است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات