همکاری سامسونگ و مایکروسافت برای توسعه هولولنز

چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش گزارشی در خصوص اینکه سامسونگ به دنبال همکاری با مایکروسافت در خصوص توسعه‌ی ابزار پوشیدنی این کمپانی یعنی هولولنز است، منتشر شده بود. سامسونگ همواره به دنبال فرصتی برای تولید محصولات نوآورانه بود که به نظر می‌رسد هولولنز یک کلید تکنولوژی بالقوه در این زمینه و همچنین توسعه‌ی تجهیزات درمانی و بهداشتی به شمار می‌رود.
تبلیغات

بر اساس گزارش جدید، با استفاده از تکنولوژی هولولنز، یک پزشک می‌تواند وضعیت سلامتی بیمار را توسط یک تصویر سه بعدی تولید شده توسط هولولنز بررسی کند. همچنین این تکنولوژی در صنعت چاپ سه بعدی نیز کاربر دارد که تاثیر به سزایی در کاهش هزینه‌ها خواهد داشت.

از آنجایی که سامسونگ در زمینه‌ی پردازنده‌ها و چیپ‌ست‌ها تجربه‌ی خوبی دارد، و در مقابل مایکروسافت می‌تواند تکنولوژی هولولنز را استانداردسازی کند؛ همکاری بین سامسونگ و مایکروسافت در زمینه‌ی هولولنز، منافعی را برای هر دو کمپانی در پی خواهد داشت. این روزها شرکت سامسونگ توجه بیشتری به هولولنز مایکروسافت نشان می‌دهد، زیرا این تکنولوژی ترکیبی از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است.

شرکت سامسونگ اخیرا وابستگی خود را به محصولات الکترونیکی مصرفی کاهش داده، که البته این تصمیم سامسونگ دوره‌ای و مقطعی است. کره‌ای‌ها تمرکز خود را بر روی کسب و کار تجاری عدم وابسته به مشتری جلب کرده‌اند. هدف کمپانی مایکروسافت، رسیدن به نسل بعدی تکنولوژی موبایل، پیش از شرکت‌های گوگل و اپل است. تکنولوژی هولولنز این کمپانی نیز یک کامپیوتر مستقل محسوب می‌شود، زیرا بدون نیاز به کامپیوتر یا گوشی‌ هوشمند می‌توان آن را اجرا و مدیریت کرد. به گفته‌ی کارشناسان، دستگاه‌های موبایل با هولوگرام‌های دیجیتال، قابل کنترل توسط ژست‌های حرکتی بوده و قابلیت شناسایی گفتار را دارا خواهند بود.

سامسونگ در حال کار با تکنولوژی هولوگرافیک و رابط‌های سه بعدی است و در حال حاضر با تکنولوژی Oculus فیسبوک کار می‌کند. به نظر می‌رسد هولولنز رقیبی جدی برای Oculus است؛ به همین دلیل سامسونگ با همکاری مایکروسافت، قصد دارد نسل بعدی هولوگرافیک و تکنولوژی واقعیت مجازی را به دست گیرد.

اگرچه سامسونگ سال‌ها با شرکت کوالکام همکاری‌های گسترده‌ای داشته اما بعدها تصمیم گرفت پردازنده ساخت خود را در گوشی‌ گلکسی اس ۶ به کار گیرد؛ بر همین اساس، می‌توان پیش‌بینی کرد که احتمالا هدف سامسونگ از همکاری با مایکروسافت و فیسبوک در تکنولوژی‌های آکیولس و هولولنز، فراگیری نحوه‌ی کار این تکنولوژی و سپس احداث خط تولید تکنولوژی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی مخصوص خودش باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات