انتقال ویدیوهای 4K با استفاده از دیسک‌ های Ultra HD Blu-ray

چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
شاید بسیاری تصور کنند که زمان استفاده از حافظه‌هایی نظیر دیسک‌های نوری پایان یافته است، اما Blue-ray Disk Association خبر از معرفی فرمت جدیدی با عنوان Ultra HD Blu-ray داده که با استفاده از آن می‌توان ویدیوهای اولترا اچ‌دی را با استفاده از دیسک‌های بلوری انتقال داد.
تبلیغات

براساس اطلاعات منتشر شده، BDA کار روی فرمت جدیدی را به پایان رسانده که با استفاده از آن می‌توان ویدیوهایی با رزولوشن 3840 در 2160 را با استفاه از دیسک‌های بلوری انتقال داد. علاوه بر امکان انتقال ویدیوهای با استفاده از این دیسک‌ها، کیفیت ویدیو نیز از نظر دامنه‌ی رنگ نمایش داده شده بهبود می‌یابد. با استفاده از این فرمت می‌توان ویدیوهایی را با نرخ فریم بالا و رزولوشن 4K به‌راحتی انتقال داد. گواهی استفاده از این فرمت جدید از تابستان سال جاری میلادی آغاز خواهد شد، هرچند کاربران باید برای استفاده از آن به انتظار پخش‌کننده‌های اولترا اچ‌دی بلوری بنشینند که به احتمال قریب به یقین اواخر سال جاری میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد.

BDA در تلاش است تا کاربران را به استفاده از رسانه‌های فیزیکی در برابر فرمت‌های دیجیتال متقاعد کند. همانطور که می‌دانید امروزه به محبوبیت سرویس‌های استریم ویدیویی افزوده می‌شود. این کمپانی با برشمردن قابلیت‌هایی نظیر پایداری و قابلیت تماشای چند باره، از این نوع حافظه‌های سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کنند. از جمله‌ی قابلیت‌های دیگر استفاده از فرمت اولترا اچ‌دی بلوری، امکان بهره‌گیری از استاندار‌های بهتر صوتی نظیر Dolby Atmos و DTS:X است. دیسک‌های اولترا اچ‌دی بلوری قادرند تا 66 گیگابایت اطلاعات را در نمونه‌های دو لایه و تا 100 گیگابایت اطلاعات را در نمونه‌های سه لایه ذخیره کنند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات