پهپاد LILY با تعقیب کاربر، فیلم و عکس وی را ثبت می‌کند

چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
محبوبیت استفاده از پهپادها روز به روز افزایش پیدا می‌کند و اضافه شدن دوربین یا اکشن کم روی این ابزار‌ها جذابیت استفاده از آن را افزایش می‌دهد، اما یکی از چالش‌های موجود برای استفاده از این پهپادها تسلط کامل برای هدایت این ابزار‌های جذاب است. در این بین شماری از کمپا‌نی‌ها درصدد خودکار کردن فرآیند هدایت پهپاد هستند. Lily یکی از این ابزارها به شمار می‌رود و قادر است کاربر را تعقیب کرده و از وی عکس و فیلم بگیرد.
تبلیغات

برای استفاده از پهپاد Lily تنها کافی است آن را به سمت بالا پرتاب کرد. این پهپاد در یک استارت‌آپ با همین نام مستقر در دره‌ی سیلیکون و توسط یکی از متخصصان دانشگاه برکلی در کالیفرنیای آمریکا توسعه یافته است. آنتونیو بالارسکیو یکی از متخصصان علوم کامپیوتر در دانشگاه برکلی است که ایده‌ی ساخت چنین پهپادی را پیاده کرده است. وی در این خصوص می‌گوید:

در سال 2013 به‌همراه خانواده‌‌ام به تعطیلات رفته بودیم، اما پس از بازگشت تصویر مادر خود را در هیچ‌یک از تصاویر ثبت شده پیدا نمی‌کردم.سپس به این فکر افتادم که چگونه می‌توان روشی را یافت تا تمام افراد در کادر تصویر حضور داشته باشند و نیازی به قرار گرفتن یکی افراد در پشت دوربین نباشد. من به استفاده از روبات‌ها برای تسهیل این موضوع فکر کردم.

نتیجه‌ی ایده‌پردازی در این خصوص، تاسیس کمپانی LILY و پهپادی است که از امروز می‌توان آن را پیش خرید کرد. براساس اطلاعات منتشر شده این پهپاد که از جنس پلی کربنات است، طول هر ضلع آن 26.1 سانتی‌متر و ارتفاع این پهپاد نیز 8.18 سانتی‌متر است.

این کوادکوپتر برای شارژ شدن کامل نیازمند زمانی 2 ساعته است و با استفاده از باتری کامل می‌تواند 20 دقیقه پرواز کرده و تصاویر مورد نظر را ثبت کند. با توجه به اینکه باتری این پهپاد قابل تعویض نیست، پس نمی‌توان با تهیه‌ی باتری اضافه، آن را در آن واحد تعویض کرد و برای استفاده طولانی‌تر از آن باید دوباره 2 ساعت در انتظار شارژ شدن کاملش به سر برد. این پهپاد دارای گواهی ضد آب IP67 است و می‌تواند تا عمق یک متری در برابر نفوذ آب مقاومت کند.

فرآیند پرواز کردن این پهپاد بسیار جالب است. براساس توضیحات ارائه شده، با پرتاب این پهپاد به آسمان، سنسورهای موجود در آن سقوط آزاد را تشخیص داده و پهپاد شروع به کار می‌کند. این ساز و کار برگرفته از یک ایده‌ی بسیار ساده است، اما تاکنون در هیچ پهپادی مورد استفاده قرار نگرفته است.

برای تعقیب کاربر، لیلی از یک دیسک استفاده می‌کند که کاربر می‌تواند آن را به مچ دست خود بسته یا در جیبش قرار دهد. پهپاد بصورت بی‌سیم با این دیسک ارتباط برقرار کرده و قادر است آن را تا مسافت 30 متری تعقیب کند. یکی از نکات جالبی که در این پهپاد می‌توان دید، تعبیه یک میکروفون در دیسک همراه کاربر است تا از این طریق در صورت فیلم‌برداری توسط پهپاد، صدا نیز بصورت همزمان از طریق دیسک ضبط شود.

لینک دانلود

تصاویر ثبت شده توسط دوربین این پهپاد رزولوشنی 12 مگاپیکسلی دارند در حالی که پهپاد قادر است ویدئو را با رزولوشن 1080p و نرخ 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. ضمنا ویدئوها با کیفیت 720p نیز با نرخ 120 فریم در ثانیه ضبط خواهند شد. زاویه‌ی دید دوربین تعبیه شده روی این پهپاد 94 درجه است. لیلی از حلقه‌ی مخصوص لرزش‌گیر که سایر پهپادها از آن استفاده می‌کنند، بی بهره‌ است، اما تصاویر ویدیویی ثبت شده با این دوربین روان به نظر می‌رسند. باید منتظر بود و دید که این پهپاد در زمان عرضه به بازار، آیا می‌تواند رضایت کاربران را جلب کند یا خیر.

با استفاده از اپلیکیشن توسعه یافته برای اندروید و iOS، کاربران می‌توانند تنظیمات دوربین را تغییر داده و برای ثبت تصاویر مختلف در حالت‌های متفاوت برنامه‌ریزی کنند. با توجه به ویدیو منتشر شده، این حالت‌ها شامل ثبت تصویر سوژه از جلو، عقب یا حالتی است که پهپاد به همراه سوژه حرکت می‌کند. ضمنا حافظه‌ی داخلی 4 گیگابایتی این پهپاد را می‌توان با استفاده از میکرو SD افزایش داد.

این پهپاد را می‌توان هم‌اکنون با پرداخت 499 دلار پیش خرید کرد. تیم توسعه‌ی دهنده‌ی پهپاد امیدوار است این محصول را در فوریه 2016 روانه‌ی بازار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات