آئودی موتور درون سوز بهینه‌ خود را با متد جدید احتراق معرفی کرد

سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
با شدت گرفتن قوانین زیست محیطی، خودروسازان نیز تلاش می‌کنند تا آلایندگی موتورهای خود را بیش از پیش کاهش دهند. خودروساز آلمانی آئودی مدعی است بهینه‌ترین موتور 2 لیتری موجود را در این کلاس تولید کرده است. این موتور بنزینی 190 اسب بخار قدرت دارد و در هر 100 کیلومتر تنها 5 لیتر سوخت مصرف می‌کند.
تبلیغات

خودروسازان آلمانی را باید پیشروان صنعت خودروسازی در جهان خواند. یکی از این کمپانی‌های پیشرو، آئودی است که زیر نظر غول خودروسازی اروپا، فولکس واگن فعالیت می‌کند. این کمپانی مدعی است که بهینه‌ترین موتور 2 لیتری را در کلاس خود تولید کرده است. آئودی اخیرا از موتور 2 لیتری جدیدی رونمایی کرده که از فناوری تزریق مستقیم سوخت توربوی این کمپانی استفاده می‌کند. براساس اطلاعات ارائه شده، آئودی در این خودرو از متد جدیدی برای احتراق استفاده کرده است.

آئودی موفق شده تا با تغییراتی در ساختار موتور و تغییر متد احتراق، 190 اسب بخار قدرت را از موتور 2 لیتری تنها با مصرف 5 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر به دست بیاورد. گشتاور موتور 320 نیوتن‌متر است که در دور موتور 1450 حاصل می‌شود.

برای دست یافتن به این میزان از بهره‌وری، آئودی زمان تنفس یا مکش را در موتور خود از طریق تغییر زاویه‌ی میل لنگ از 200 به 140 درجه کاهش داده است. با وجود کاهش زمان مکش سیلندر، موتور همچنان می‌تواند مقدار مورد نیاز مخلوط سوخت و هوا را دریافت کند و علت این موضوع نیز بهره‌گیری از فشار زیاد برای تزریق سوخت به درون سیلندر است. با توجه به اینکه سوپاپ مربوط به وارد شدن سوخت سریع‌تر از زمان معمول بسته می‌شود، سوخت داخل شده نیز بصورت بهینه‌ای در مرحله‌ی دوم، فشرده می‌شود.

آئودی برای عرضه‌ی این موتور به‌همراه نسل جدید A4 برنامه‌ریزی کرده است. علاوه بر کاهش مصرف سوخت، آئودی زمان مورد نیاز برای گرم شدن موتور را نیز کاهش داده است. ضمنا این کمپانی درصدد است تا همچون مرسدس‌بنز، میزان اصحطکاک و خوردگی را در موتور خود کاهش دهد. مرسدس‌بنز موفق شده تا با بهره‌گیری از روکشی که در فرآیند نانو تولید شده، اصحطکاک و خوردگی را در موتور کاهش دهد. وزن موتور تولید شده توسط آئودی تنها 140 کیلوگرم است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات