خودروهای هوشمند گوگل در طول 6 سال توسعه 11 بار تصادف کرده اند

سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل از جمله‌ی کمپانی‌های پیشرویی است که در حوزه‌ی تولید خودروهای خودران بسیار پیش‌تر از سایر کمپانی‌ها فعالیت خود را آغاز کرده است. مدیر برنامه‌ی توسعه‌ی خودروی خودران گوگل، اعلام کرده که در طول 6 سال گذشته خودروهای گوگل 11 بار تصادف کرده‌اند.
تبلیغات

کریس اورمسون، مدیر بخش توسعه‌ی خودروی هوشمند گوگل، با انتشار پستی اعلام کرده که خودروهای گوگل در 6 سال گذشته در طول کیلومترها مسافتی که طی کرده،  11 بار تصاف جزئی داشته‌اند. البته وی به این نکته اشاره کرده که خودروی گوگل هیچ گاه مسبب تصادفات نبوده است. همچنین براساس ‌اطلاعات ارائه شده توسط اورمسون، این تصادفات خیلی شدید نبوده و خسارات چندانی را نیز به‌همراه نداشته است.

وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

در طول 6 سال گذشته که ما پروژه را آغاز کرده‌ایم، 11 تصادف جزئی در طول 1.7 میلیون کیلومتری که طی کرده‌ایم، اتفاق افتاده است. در تمامی طول مسیر همیشه رانندگان چه در حالت رانندگی و چه در حالت هدایت خودکار، همیشه پشت فرمان بوده‌اند. در هیچ یک از 11 مورد تصادف ایجاد شده، خودروی گوگل مقصر نبوده است.

اورمسون همچنین در پست خود به مواردی که گوگل در این دوران یادگرفته نیز، اشاره کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط اورمسون، بسیاری از تصادفات روی داده در خیابان‌ها و جاده‌ها ناشی از خطای انسانی است. وی همچین به سنسور‌ها و قابلیت‌های خودروی هوشمند گوگل نیز اشاره کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده این خودرو قادر است عابران پیاده و خودروهای دیگر را در ابعادی به مساحت دو میدان فوتبال شناسایی کند.

با توجه به اینکه خودورهای هوشمند هنوز در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارند، از این‌رو توجه به نکات امنیتی بسیار ضروری است. اورمسون نیز با اشاره به این موضوع، روی جدیت گوگل برای رعایت موارد امنیتی تاکید کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات