آی‌بی‌ام نرم افزار Watson Analytics Pro را برای تعامل با ابر رایانه واتسون عرضه کرد

دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت IBM اخیرا نسخه‌ی professional از نرم افزار Watson Analytics را عرضه کرده است؛ این نرم افزار صرفا برای تعامل با ابر رایانه‌ی ابری واتسون طراحی شده و از امکانات جدید آن می توان به ارائه‌ی پایگاه داده‌ی جدید و برقراری ارتباط بین فضاهای ذخیره سازی ابری باکس و دراپ باکس اشاره کرد.
تبلیغات

کمپانی IBM در نسخه‌ی professional از نرم افزار Watson Analytics تغییرات و ارتقاهای جدید از جمله افزایش قابلیت برقراری ارتباط و همکاری بیشتر، پشتیبانی وسیع از پایگاه داده و اتصال به فضاهای ذخیره سازی ابری را فراهم کرده است.

در خصوص قابلیت برقراری ارتباط و همکاری بیشتر، شرکت آی‌بی‌ام مدعی شده که نسخه‌ی پرو به چندین کاربر این امکان را فراهم می‌کند تا در داخل ابر رایانه به کارهای خود بپردازند. برای پشتیبانی وسیع از پایگاه داده نیز، آی‌بی‌ام قابلیت پشتیبانی از پایگاه داده‌های DB2، IBM dbDash و IBM SQL Database را برای Bluemix و Cognos 10 فراهم کرده است.

کاربرانی که از نرم افزار Watson Analytics Professional استفاده می‌کنند، از قابلیت آپلود کردن فایل‌ها از فضاهای ابری نظیر دراپ باکس و باکس به داخل ابر رایانه برخوردار خواهند بود. علاوه بر این، شرکت آی‌بی‌ام در حال توسعه‌ی بخش پشتیبانی از توییتر در این نسخه‌ی پرو است، این قابلیت به کاربران امکان دسترسی به ۵۰٫۰۰۰ توییت در هر دیتاست را خواهد داد.

 نرم افزار Watson Analytics Professional با هزینه‌ی ماهیانه ۸۰ دلار برای هر کاربر در دسترس قرار می‌گیرد. این نسخه‌ گران‌ترین نسخه‌ بین گزینه‌های موجود برای آنالیز داده و اطلاعات است. با اضافه کردن فضای ۱۰۰ گیگا بایتی نیز می‌توان از تمامی امکانات بی‌نظیر آن نهایت بهره را به کار گرفت. البته شرکت آی‌بی‌ام نسخه‌ی رایگان را برای این نرم افزار با فضای ذخیره سازی ۵۰۰ مگا بایت در نظر گرفته است؛ علاوه بر این نسخه‌ی Personal آن نیز با فضای ذخیره سازی ۲ گیگا بایت و هزینه‌ی ماهیانه ۳۰ دلار، یکی دیگر از گزینه‌های موجود برای این نرم افزار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات