اطلاعات مربوط به ابعاد آیپد پرو اپل همراه با تصویر رندر شده‌ای فاش شد

جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
بیش از یک سال است که شاهد انتشار اخبار و اطلاعات مربوط به آیپد پرو اپل هستیم و حتی برخی باور داشتند که این تبلت قرار بود در پاییز سال گذشته رونمایی شود؛ اما تا کنون خبری از این آیپد نشده است. آخرین اطلاعات منتشر شده از آیپد پروی اپل شامل تصویر رندر شده‌ای از آن به‌همراه اطلاعاتی در مورد ابعاد این محصول است.
تبلیغات

براساس اطلاعات منتشر شده، آیپد پروی اپل برخلاف شایعات مطرح شده که حکایت از صفحه نمایش 12.2 اینچی داشتند، از وجود یک صفحه‌ی نمایش 12.9 اینچی بهره خواهد برد. براساس تصویر منتشر شده، ابعاد این تبلت 305.7 در 222 میلی‌متر است. نسبت تصویر صفحه‌ی نمایش 12.9 اینچی مورد استفاده 4 به 3 خواهد بود که با توجه به داده‌های موجود سایز آن 196.6 در 261.2 میلی‌متر خواهد شد که نشان از اشغال 75.7 درصد از پنل جلو توسط صفحه‌ی نمایش دارد. آیپد ایر 2 و آیپد مینی 3 اپل هر دو از نسبت 71.7 درصدی مساحت صفحه‌ی نمایش به پنل جلویی برخوردارند.

ضخامت این تبلت 6.9 میلی‌متر گزارش شده است و می‌توان آن را موفقیت بزرگی برای اپل خواند، چراکه گلکسی نوت پرو 12.2 و تب پرو 12.2 اینچی سامسونگ ضخامتی بیش از 8 میلی‌متر دارند. البته باید به این نکته اشاره کرد که با بزرگ شدن ابعاد تبلت، ریسک خم شدن آن نیز افزایش می‌یابد که از این‌رو طراحان اپل باید تمامی شرایط را در نظر داشته باشند.

یکی دیگر از مواردی که می‌توان در تصویر رندر شده‌ی مورد نظر مشاهده کرد، روزنه‌های مربوط به بلندگو است. همانطور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، چهار گروه روزنه در بالا و پایین تبلت وجود دارند که در صورت قرار گرفتن بلندگو‌ در پشت این روزنه‌ها، باید انتظار شنیدن صدای رسایی را در آیپد پرو داشت.

به نظر می‌رسد درگاهی که در عرض آیپد پرو قرار گرفته، همچون مک‌بوک 12 اینچی یک درگاه USB از نوع C است. همچنین کلیدهای تغییر حجم صدا، کلید پاور و جک هدفون نیز در یکی از اضلاع قرار گرفته‌‌اند. دوربین نیز در گوشه‌ی سمت چپ بالا قرار گرفته است.

این تصویرِ رندر شده توسط OnLeaks@ فاش شده‌اند که تا حدودی اعتبار آن‌ها را تایید می‌کند. البته باید به تاریخ این سند نیز اشاره کرد که متعلق به دسمابر 2014 است. باید دید که سرنوشت این محصول اپل به چه ترتیب خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات