سیستم Windows Hello مایکروسافت از سنسورهای تشخیص چهره، عنبیه و اثر انگشت استفاده خواهد کرد

جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت در حال تامین امنیت سیستم عامل ویندوز 10 در بالاترین حد ممکن است و قصد دارد اطمینان لازم را از اینکه مشتریان و کاربران اینترپرایس امنیت کافی را در این سیستم عامل داشته باشند، حاصل کند؛ مایکروسافت سرویس تشخیص هویت خود را با نام Windows Hello در اوایل سال جاری میلادی معرفی کرد، حال این غول نرم‌ افزاری در کنفرانس دیروز خود اطلاعات تکمیلی را در خصوص این سیستم ارائه کرد.
تبلیغات

مایکروسافت در خلال کنفرانس بیلد ۲۰۱۵ خود، اطلاعات و جزئیات بیشتری را در خصوص نحوه عملکرد سیستم تشخیص هویت با نام Windows Hello و ویژگی پاسپورت در ویندوز 10 ارائه کرد؛ این کمپانی تایید کرد که سیستم تشخیص هویت از سه نوع وروردی بیومتریک پشتیبانی خواهد کرد که شامل: اثر انگشت، چهره و عنبیه می‌شوند. هر سه مدل در تمامی دستگاه‌هایی که سخت‌ افزار کافی را برای اسکن و تشخیص دارند، توصیه خواهد شد. مایکروسافت امیدوار است تا کاربران را از به کار بردن پسوردهای راحت‌تری مانند ۱۲۳۴ برای لاگین به سیستم منع کند.

Windows Hello تحت نظر برنامه‌های امنیتی ویندوز 10 توسعه داده شده و در آن بالاترین حد امنیتی استاندارد مانند سطح اِنترپرایس در نظر گرفته شده است. طبق آزمایشات انجام شده، درصد خطای این سیستم برای قبول کردن فرد ناشناس، ۱ به ۱۰۰٫۰۰۰ است، این احتمال مربوط به تشخیص هویت اشتباه یک شخص ناشناس برای لاگین به سیستم است. به همین ترتیب، درصد رد کردن اشتباهی یا عدم تشخیص هویت اشتباهی فرد ۲ یا ۴ درصد است، این سیستم قابلیت این را دارد که سوژه مورد نظر را جهت تشخیص انسان بودن یا یک نمونه تصویر اسکن کند.

برای ویژگی تشخیص چهره، مایکروسافت اقدامات بسیاری را جهت اینکه Windows Hello قابل اعتماد است یا نه، انجام داده است. تیم مهندسی Windows Hello به همراه تیم امنیتی Windows OS جهت برقراری امنیت این سیستم همکاری‌هایی را داشته‌اند، این تیم سیستم مورد بحث را با ۱۳٫۰۰۰ چهره‌های مختلف مورد آزمایش قرار داده‌اند، مایکروسافت در نظر دارد تا قبل از رونمایی از این سیستم تعداد آزمایش بر روی ۳۰٫۰۰۰ را به اتمام برساند. در این آزمایش چهره‌ها ترکیب متفاوتی داشتند، از جمله این که از قوم‌ها، رنگ پوست، وزن، قد، پوشش و عینک‌های متفاوت استفاده شد. همچنین آزمایشات در محیط‌های مختلف کم‌ نور و از زوایاهای مختلفی انجام شده است. مایکروسافت از نهایت تخصص خود در زمینه یادگیری ماشین برای آماده سازی بهتر این سیستم برای میلیون‌ها نفر که ویندوز 10 را استفاده خواهند کرد، به کار برده است.

Windows Hello با تمامی دستگاه‌های دارای حسگر اثر انگشت به خوبی کار خواهد کرد. این موارد شامل حسگرهای موجود در لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های ویندوزفونی آینده خواهند شد. سیستم تشخیص چهره نیز به یک دوربین اینتل RealSense، یا دستگاه دارای سنسور عنبیه نیاز خواهد داشت. درنهایت، مایکروسافت مدعی است که مجموعه‌ای از دستگاه‌ها به همراه پشتیبانی از سیستم تشخیص عنبیه در طول ۱۲ ماه آینده عرضه خواهند شد.

برای سیستم پاسپورت نیز مایکروسافت کاربران را در حین نصب ویندوز 10 به تعیین یک پین کد تشویق خواهد کرد. این پین به حساب کاربری مایکروسافتِ کاربر اختصاص داده خواهد شد، بنابراین پین معتبر بوده و می‌توان از آن در تمامی دستگاه‌ها استفاده کرد. علاوه بر این، کاربران قادر خواهند بود تا از طریق این پین در فروشگاه ویندوز از خدمات فروش بهره‌مند شوند. این غول نرم افزاری مدعی است که پین نه تنها ساه‌ترین راه برای کاربران جهت دسترسی به دستگاه‌ها و سرویس است، بلکه برای توسعه دهندگان نیز مفید خواهد بود، زیرا هزینه توسعه اپلیکیشن‌ها را کاهش می‌دهد و دیگر نیازی نخواهد بود به خاطر یک رمز عبور کل سیستم ریست شود.

Windows Hello تولید کنندگان را تشویق خواهد کرد تا سخت افزارها و حسگرهای بیومتریک بیشتری را در داخل دستگاه‌ها تعبیه کنند تا سیستم تشخیص هویت به عنوان یک ویژگی بارز و نقطه عطف فروش دستگاه‌ به حساب آید. نظر شما در خصوص سیستم Windows Hello مایکروسافت چیست؟

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات