تغییرات بزرگی در انتظار توسعه دهندگان ویندوز استور و کاربران ویندوز 10 است

جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
با توسعه ویندوز 10، فروشگاه ویندوز نیز دستخوش تغییرات بسیاری شده و به گونه‌ای توسعه می‌یابد که ماهیت چند-پلتفرمی سیستم عامل جدید را حفظ کرده و تکامل بیشتری را برای توسعه دهندگان و کاربران فراهم آورد. حال مایکروسافت قصد دارد تا تغییرات بزرگی را برای این توسعه دهندگان و همچنین استفاده‌ی کاربران ویندوز 10 اعمال کند.
تبلیغات

مدل کسب و کار ویندوز استور امکانات بیشتری را برای مدارس و صاحبان کسب و کارها فراهم می‌کند. مایکروسافت در کنفرانس بیلد ۲۰۱۵ سعی کرد تا میل کافی را در توسعه دهندگان به منظور توسعه‌ی اپلیکیشن‌های ویندوز 10 ایجاد کند.

به طور کلی، ویندوز استور در طول چند سال رشد چشمگیری داشته است، در آمار مربوط به این فروشگاه، ۵۸ درصد مربوط به فروش بیشتر اپلیکیشن‌ها، ۸۶ درصد مربوط به افزایش کاربران، ۴۶ درصد مربوط به افزایش توسعه دهندگان و ۵۱ درصد مربوط به افزایش اپلیکیشن‌ها است. در حال حاضر تعداد ۶۴۰٫۰۰۰ اپلیکیشن در اکوسیستم ویندوز استور قرار دارد و بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال ایکس‌باکس در آن ثبت نام کرده‌اند. در این آمار، اطلاعات و جزئیات دقیقی از نحوه طبقه بندی کاربران و چه تعداد از توسعه دهندگان به طور مداوم در حال تولید و توسعه اپلیکیشن برای این فروشگاه هستند، ارائه نشده است اما این نکته واضح است که آمار و ارقام در طول زمان و با رشد این فروشگاه به دست آمده است.

فروشگاه ویندوز

در فروشگاه جدید ویندوز 10 هم تمرکز بیشتر بر روی توسعه‌ی اپلیکیشن‌هایی است که در تمامی دستگاه‌ها قابل اجرا بوده و در تمامی زبان‌های برنامه‌نویسی از جمله دات‌نت و wIN32 قابل توسعه باشند، حتی اپلیکیشن‌های تحت پلتفرم آی‌او‌اس و اندروید نیز به زودی قابل اجرا در سیستم عامل ویندوز 10 خواهند بود. کل فرآیند توسعه به طور قابل توجهی با تغییرات جدید از جمله ثبت‌نام ساده، تجزیه و تحلیل بهتر، ثبت‌نام مالیاتی ساده و یک مجموعه‌ای از سیاست‌های صدور گواهینامه برای اپلیکیشن‌ها شامل شده است. علاوه بر این، تمرکز دیگر بر روی فروش اپلیکیشن بهبود یافته توسط ویندوز استور جدید است که ۷ درصد کمیسیون را در تمامی فروش‌های این فروشگاه پیشنهاد می‌دهد. 

پیش از این کسب درآمد از طریق این فروشگاه نیز پوشیده بود، آگهی‌های تبلیغاتی از این پس در اپلیکیشن‌های ایکس‌باکس و حتی هولولنز نیز قرار خواهند گرفت. همان طور که قبلا نیز ذکر شده بود، مایکروسافت اپلیکیشن‌ها، فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و موزیک‌ها را در یک فروشگاه واحد جمع می‌کند. ایجاد یک فروشگاه واحد برای ویندوز 10 در ادامه رسیدن به هدف یکپارچه سازی اپلیکیشن‌ها برای کامپیوتر، تبلت، گوشی‌های هوشمند و کنسول بازی ایکس باکس مایکروسافت است. پیش از این کاربران برای گوش دادن به موسیقی باید از اپلیکیشن Xbox Music و برای دیدن فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی از اپلیکیشن Xbox Video استفاده می‌کردند ولی با این تغییرات جدید از این به بعد می‌توان به تمامی محتواهای آنلاین در یک‌جا و در یک فروشگاه واحد دسترسی داشت.

ویندوز استور در حال تحول بوده و تا به حال نیز درخورد تغییرات بزرگی شده است؛ جزئیات و اطلاعات بیشتری در خصوص این فروشگاه همزمان با عرضه رسمی ویندوز 10 به اطلاع خواهد رسید. نظر شما در خصوص ویندوز استور جدید چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات