اپلیکیشن جایگزین iPhoto برای سیستم عامل مک معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
توسعه‌دهندگان این شانس را داشتند که طی دو ماه گذشته با اپلیکیشن جدید Photos اپل کار کنند تا در نهایت هم زمان با انتشار سیستم عامل OS X 10.10.3، نسخه نهایی این برنامه کاربردی و مفید نیز منتشر شود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در نسخه جدید سیستم عامل مک علاوه بر اضافه‌شدن قابلیت‌های کاربردی تعداد زیادی از باگ‌ها نیز برطرف شده است. یکی از نکات مهم این سیستم عامل خداحافظی با اپلیکیشن iPhoto و Aperture و جایگزینی آن با اپلیکیشن جدید Photos است که برای کارکردن با تصاویر و ویدیوهای گرفته‌شده با آیفون و آیپد عملکرد بهتری دارد. یعنی فرقی نمی‌کند شما از چه دستگاهی استفاده می‌کنید و ابزارهای ویرایش با هم یکسان است. این حالت در برخی قابلیت‌های همگام‌سازی شده iCloud با اپلیکیشن‌های iWork مانند Pages و Keynotes نیز وجود دارد.

بسیاری از ویژگی‌های اپلیکیشن iPhoto در برنامه مدرن Photos نیز دیده می‌شود، ولی برخی از موارد دستخوش تغییرات شده یا کلا حذف شده‌اند. در بسیاری از بخش‌های از جمله ورود iCloud Photo Library که تصاویر و ویدیوها را با کیفیت کامل بین دستگاه‌ها همگام‌سازی می‌کند، شاهد آپدیت‌هایی بوده‌ایم. این قابلیت به کاربران کمک می‌کند تا یک کپی از عکس‌های خود را روی سرویس ابری داشته باشند که می‌تواند به صرفه‌جویی در فضای کامپیوتر کمک کند. با این وجود برای این کار باید با پرداخت هزینه پلن ذخیره‌سازی سرویس آی‌کلاد را ارتقا دهید.

ماه ژوئن سال گذشته اپل اپلیکیشن جدید Photos را نمایش داد، ولی تا اوایل ماه فوریه سال جاری میلادی امکان کار کردن با آن برای توسعه‌دهندگان وجود نداشت. همچنین اپل ماه گذشته امکان تست این اپلیکیشن را در برنامه Appleseed خود به صورت گسترده فراهم آورد و به نظر می‌رسد هر دو گروه توانسته باشند باگ‌های آن را برطرف کنند.

در آپدیت جدید سیستم عامل مک 300 شکلک جدید، پیشنهادات Spotlight و پشتیبانی از اعتبارسنجی دو مرحله‌ای در برخی اکانت‌های اینترنتی مانند گوگل فراهم شده است. همچنین اپل اعلام کرده است که در این آپدیت عملکرد شبکه WiFi و امنیت به اشتراک‌گذاری نمایشگر بهینه‌تر شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات