فیسبوک مسنجر خود را برای مرورگرهای وب منتشر کرد

پنج‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
شبکه اجتماعی فیسبوک برای اینکه کاربرانش بتوانند راحت‌تر با یکدیگر چت کنند، ابزار مسنجر خود را به صورت مستقل برای مرورگرهای کامپیوتری منتشر کرد. این قابلیت به صورت یک تب روی مرورگر اجرا می‌شود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اگر از کاربران اپلیکیشن Messenger فیسبوک هستید می‌توانید با مراجعه به سایت Messenger.com خارج از سایت فیسبوک، خیلی راحت از طریق مرورگر وب دسکتاپ با دوستان‌تان چت کنید. البته یادتان باشد همچنان به اکانت فیسبوک نیاز دارید.

وقتی می‌توانید از طریق سایت فیسبوک هر کاری خواستید انجام دهید، چرا این شبکه اجتماعی تصمیم گرفته تا به صورت مستقل چنین ابزار مبتنی بر مرورگری را ارائه دهد؟

Messenger.com تنها برای کاربرانی است که تمایل دارند فقط از قابلیت چت‌کردن فیسبوک استفاده کنند و به دیگر امکانات این شبکه اجتماعی نیازی ندارند. اگر از طریق سایت فیسبوک چت می‌کنید، آن وقت مواردی چون News Feed یا پروفایل کاربری دوستانتان نیز در دسترس خواهد بود. Messenger.com راهی است برای اینکه صرفا به چت‌کردن بپردازید.

سخنگوی این شرکت تاکید کرده که فیسبوک برای حذف قابلیت ارسال پیام از وب‌سرویس اصلی خود برنامه‌ای ندارد. این کمپانی در حال حاضر این سرویس را روی موبایل نیز ارائه می‌کند که باید برای ارسال و دریافت پیام روی گوشی، اپلیکیشن Messenger را جداگانه برای سیستم عامل خود دانلود کنید. در حال حاضر روی وب می‌توانید از سایت فیسبوک یا سایت Messenger.com استفاده کنید.

یکی از دلایلی که فیسبوک این تغییر را روی نسخه موبایل ایجاد کرد این بود که می‌خواست به سادگی قابلیت‌های مهم را به این اپلیکیشن پیام‌رسان اضافه کند. ویژگی‌هایی چون پرداخت P2P و پلتفرم جدید توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا شرکت‌های مختلف امکاناتی را به Messenger اضافه کنند.

Messenger.com تعداد زیادی از این قابلیت‌ها شامل سیستم پرداخت نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین برای استفاده از Messenger.com به اپلیکیشن مخصوص موبایل نیاز ندارید.

از روز 4شنبه این ابزار برای تمامی کاربران انگلیسی زبان در سراسر دنیا فراهم شده است و در هفته‌های آتی برای کاربران دیگر زبان‌ها منتشر می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات