سونی در حال کار بر روی فبلت اکسپریا زد 4 اولترا است

چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس خبرهای منتشر شده توسط نشریه تایوانی دیجی‌تایمز، سونی در حال کار بر روی گوشی‌ هوشمند ۶ اینچی است؛ گفته می‌شود این فبلت اکسپریا زد ۴ اولترا نام داشته و در تایوان تولید می‌شود و به همین دلیل اطلاعات این فبلت توسط دیجی‌تایمز به سرعت منتشر شد.
تبلیغات

 اگرچه دیجی‌تایمز اطلاعات دقیق بیشتری در خصوص این فبلت منتشر نکرده اما به جزئیات کمی در خصوص سایز گوشی و صفحه نمایش آن اشاره کرده است. به گفته‌ی منابع معتبر، سونی تمرکز خود را بر روی گوشی هوشمند میان رده و دارای مشخصات خوب جلب کرده است. دیجی‌تایمز به این نکته هم اشاره کرده که سونی انتظار دارد ۳۸ میلیون گوشی هوشمند را در سال اول مالی ۲۰۱۵ خود به فروش برساند، در حالی که در سال مالی ۲۰۱۴ خود فروش ۳۹٫۲ میلیون گوشی هوشمند را رقم زده بود.

آخرین باری که که سونی گوشی هوشمند با صفحه نمایش بزرگتر تولید کرده بود، به سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۴ باز می‌گردد. در آن زمان سونی گوشی اکسپریا T2 اولترا را با صفحه نمایش ۶ اینچی تولید کرده بود. این کمپانی بزرگ‌ترین گوشی هوشمند خود را در سال ۲۰۱۳ با تولید کردن اکسپریا زد اولترا با صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی در طول تاریخ خود ثبت کرده بود. حال نمی‌توان دقیقا گفت که فبلت جدید سونی از تی 2 اولترا یا زد اولترا الهام گرفته است، در حالی هر دو جزو گوشی‌های خوب سونی است.

Sony-Xperia-Z-Ultra-4
Sony-Xperia-Z-Ultra-5

سونی اکسپریا زد اولترا نسخه‌ی بزرگ‌تر پرچمدار اکسپریا زد است؛ به همین دلیل به نظر می‌رسد فبلت جدید یعنی زد 4 اولترا هم پتانسیل و مشخصات گوشی زد 4 را داشته باشد. طبق شایعات اخیر فبلت اکسپریا زد 4 اولترا از صفحه‌نمایشی بسیار باریک با اندازه 6 اینچ با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل بهره خواهد برد. همچنین مجهز به پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون 810 و ۳ گیگابایت رم خواهد بود.

در سال ۲۰۱۵ در مقایسه با سال‌های گذشته بازار گوشی‌های هوشمند دارای صفحه نمایش بزرگ بسیار سریع رواج بیشتری پیدا کرده است. نظر شما درباره فبلت جدید سونی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات