جدیدترین آمار و ارقام نسخه‌ های مختلف پلتفرم اندروید منتشر شد؛ رشد ۱.۷ درصدی اندروید 5

چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
در جدیدترین آمار و ارقام ارائه شده توسط گوگل درباره توزیع پلتفرم موبایل این کمپانی به نظر می‌رسد، اندروید 5.1 شروع خوبی داشته و اندروید 5 نیز رشدی ۱.۷ درصدی را تجربه کرده است. بر اساس آمار ارائه شده توسط گوگل، اندروید 2.2 ماست یخ‌زده نیز همچنان زنده است و ۰.۴ درصد کاربران از آن استفاده می‌کنند.
تبلیغات

گوگل این ماه کمی‌ دیرتر از همیشه توزیع پلتفرم‌های خود روی ابزارهای هوشمند فعال را منتشر کرده و در آن تغییر بزرگی نسبت به ماه گذشته مشاهده نمی‌شود. مهم‌ترین تغییر به وجود آمده ظهور ناگهانی اندروید 5.1 و سهم ۰.۴ درصدی آن از بازار تلفن‌های اندرویدی فعال شده است.

سه ماه طول کشید تا آبنبات چوبی از مرز ۰.۱ درصد عبور کند، اما حالا تنها چند هفته پس از معرفی اندروید 5.1 نزدیک به نیم درصد گجت‌های هوشمند اندرویدی به این نسخه مجهز شده‌اند؛ این در حالی است که این نسخه هنوز برای تبلت‌های نکسوس 7 و نکسوس 9 ارائه نشده است. سهم اندروید 5.0 آبنبات چوبی از ۳.۳ درصد در ماه گذشته به ۵ درصد افزایش یافته که احتمالا باید دلیل این پیشرفت را ارائه محصولات جدیدی بدانیم که به جدیدترین نسخه سیستم عامل موبایل گوگل مجهز شده‌اند.

android-platform-distribution

آمار و ارقام مربوط به سهم نسخه‌های دیگر اندروید به همان منوال سابق باقی مانده‌اند و فقط سهم برخی نسخه‌های قدیمی‌تر از کیت‌کت کمتر شده است. اندروید 2.2 ماست یخ‌زده همچنان با ۰.۴ درصد سهم، زنده است. این رقم نشان می‌دهد سهم اندروید 5.1 هم‌اکنون با نسخه بسیار قدیمی 2.2 به یک میزان رسیده است!

نظر شما در این باره چیست؟ آیا گوگل و شرکای تجاری‌اش در ارائه بروزرسانی‌ها برای تلفن‌های اندرویدی عملکرد مناسبی داشته‌اند؟ چگونه می‌توان مشکل ارائه بروزرسانی‌های سریع را در این پلتفرم حل کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات