گوشی های لومیا 930 و لومیا 830 در رنگ طلایی آماده فروش هستند

چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت در ماه ژانویه نسخه‌‌ی طلایی گوشی‌های لومیا 930 و لومیا 830 را معرفی کرده بود، حال این گوشی‌های هوشمند آماده‌ی عرضه هستند و در بخشی از اروپا، آسیا و آفریقا به فروش می‌رسند. لومیا 930 و لومیا 830 آنلاک شده‌اند و قیمت‌ آن‌ها متناسب با کشوری که در آن به فروش می‌رسند متفاوت خواهد بود.
تبلیغات

می‌توان گفت بدون شک مایکروسافت کمی دیر وارد دنیای گوشی‌های طلایی رنگ شده، ولی با این وجود گوشی‌های زیبایی در رنگ طلایی آماده کرده است. تنها تفاوتی که این دو گوشی با نسخه‌های عادی‌شان دارند، نوار آلومینیومی طلایی رنگ دور گوشی است. دستگاه‌های دارای فریم آلومینیومی طلایی یا بژ تنها با قاب پشتی سفید یا مشکی به فروش می‌رسند.

lumia-830-930-gold

لومیا 930 از یک صفحه نمایش ۵ اینچ با رزولوشن 1080p و یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی از نوع PureView به همراه لنز زایس بهره می‌برد. نوکیا در لومیا 930 نیز تمرکز ویژه‌ای روی دوربین داشته و سنسور ۲۰ مگاپیکسلی آن را نه تنها به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز کرده، بلکه نرم‌افزار Creative Studio را برای آن در نظر گرفته است. این نرم‌افزار فیلترهای مشابه اینستاگرام را به تصاویر گرفته شده با لومیا ۹۳۰ اضافه می‌کند. صفحه نمایش لومیا ۹۳۰ از نوع OLED است. این صفحه نمایش ۵ اینچ از رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم ۴۴۱ پیکسل در اینچ پشتیبانی می‌کند و محافظ شیشه‌ای گوریلا گلس ۳ روی آن کشیده شده است. تلفن لومیا ۹۳۰ نوکیا به پردازنده قدرتمند Snapragon 800 مجهز شده است که بازده عالی و مصرف انرژی بهینه را تضمین می‌کند. از دیگر مشخصات فنی لومیا ۹۳۰ می‌توان به ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی، حافظه رم ۲ گیگابایت و ۷ گیگابایت فضای ابری رایگان در سرویس وان درایو اشاره کرد. این تلفن همچنین از باتری ۲٫۴۲۰ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد و از اتصالات بلوتوث ۴ و شبکه چهار بانده LTE پشتیبانی می‌کند.

لومیا 830 هم دارای مشخصات فنی ازجمله صفحه‌ی نمایش ۵ اینچ با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل و تراکم ۲۹۴ پیکسل در اینچ از نوع IPS LCD، دوربین ۱۰ مگاپیکسل با F2.2 و لنز ۲۶ میلی‌‌متر، ابعاد سنسور 1/3.4 اینچ، به همراه لرزش‌گیر اپتیکال، قابلیت ضبط ویدیو 1080p با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه، دوربین جلو ۰.۹ مگاپیکسل، پردازنده ‌Snapdragon 400 با ۴ هسته‌ی ۱.۲ گیگاهرتز و گرافیک Adreno 305، حافظه‌ی رم ۱ گیگابایت، حافظه‌ی ذخیره سازی ۱۶ گیگابایت با پشتیبانی از درگاه microSD، باتری 2٫200 میلی‌آمپر ساعت، پشتیبانی از بلوتوث ۴ و NFC است. ابعاد این گوشی ۱۳۹.۴ در ۷۰.۷ در ۸.۵ میلی‌متر بوده و وزنی معادل ۱۵۰ گرم دارد. لومیا 830 سیستم عامل ویندوز فون ۸.۱ را به صورت پیش فرض اجرا می‌کند.

شاید این مشخصات در مقایسه با پرچمداران فعلی کمی ضعیف‌تر باشد اما با این حال گوشی‌های جدید سری لومیا جالب و زیبا هستند. ممکن است تا قبل از ارائه‌ی رسمی ویندوز 10، پرچمداری جدید از سوی مایکروسافت معرفی نشود اما اگر به دنبال گوشی لومیا با مشخصات خوب و قابل قبولی هستید، لومیا 930 مختص شما است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات