سونی با سرمایه گذاری ۳۷۶ میلیون دلاری ظرفیت تولید سنسورهای CMOS را افزایش می‌ دهد

چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
برای دومین بار در سال جاری، سونی از برنامه‌های خود برای افزایش ظرفیت تولید تراشه‌‌ی سنسور‌های CMOS مورد استفاده در دوربین گوشی‌های‌هوشمند پرده برداشت. سونی در این مرحله برای بالا بردن تولید، بیش از ۳۷۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
تبلیغات

به گزارش بلومبرگ، سونی برای دومین بار در یک سال اخیر ظرفیت تولید تراشه‌ی سنسورهای CMOS مورد استفاده در گوشی‌های‌هوشمند را با سرمایه‌گذاری ۳۷۶ میلیون دلاری در ناکازاکی و یاماگاتای ژاپن افزایش خواهد داد. کمپانی ژاپنی در فوریه سال جاری نیز خبر از سرمایه‌گذاری ۸۷۲.۶ میلیون دلاری برای بالا بردن ظرفیت تولید سنسورهای CMOS‌ داد.

کارشناسان معتقدند که سونی سنسور‌های مورد استفاده در دوربین‌ آیفون 6 و آیفون 6 پلاس را تولید می‌کند و از این‌رو با توجه به افزایش فروش گوشی‌های‌هوشمند آیفون اپل، نیاز به تولید سنسورها بیش از پیش احساس می‌شود. اپل در سه‌ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۵ موفق به فروش بیش از ۷۴.۵ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند شد که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، نشان از افزایشی ۴۶ درصدی داشت.

دوربین اصلی مورد استفاده در آیفون 6 و آیفون 6 پلاس از سنسور ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد که اندازه‌ی پیکسل‌ها در آن افزایش یافته و به ۱.۵ میکرون رسیده است. با اضافه شدن فناوری Focus Pixel سرعت فوکوس در آیفون نیز بصورت محسوسی بیشتر شده است. همچنین باید به دیافراگم f/2.2 و همچنین وجود لرزش گیر اپتیکال نیز اشاره کرد.

انتشار شایعات حکایت از این دارد که احتمالا در نسل بعدی آیفون شاهد استفاده از دولنز برای دوربین پشتی خواهیم بود تا زوم اپتیکال نیز در این گوشی در اختیار کاربران قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات