تعرفه واردات کامپیوتر و نوت بوک افزایش یافت

سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
مطالعه 1 دقیقه
براساس تعرفه جدید مصوب هیات وزیران، مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی، پی‌سی و نوت بوک با هدف حمایت از تولید داخل از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد افزایش یافت. با افزایش تعرفه های گمرکی این کالاها، پیش بینی می شود که قیمت این کالای وارداتی در کشور تا ۳۰ درصد گران شود.
تبلیغات

هیات وزیران در اسفندماه سال ۹۳ تعرفه واردات اقلام کامپیوتری را با هدف حمایت از تولید داخل در این بخش، به ۱۵ درصد افزایش داد. هم اکنون این مصوبه براساس آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات از سوی دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت معدن و تجارت به گمرک کشور ابلاغ شده است.

براساس تعرفه جدید مصوب هیات وزیران، مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی، پی‌سی و نوت بوک با هدف حمایت از تولید داخل از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد افزایش یافت.

همچنین مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی کالای برد مونتاژ شده شامل صفحه کلید و موس از ۲۲ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافته است. گمرک‌های کشور ملزم هستند از اول فروردین ۹۴ این تعرفه ها را برای کالاهای وارداتی اعمال کنند.

این درحالی است که هم اکنون در کشور هیچ خط تولید و مونتاژی در زمینه لپ تاپ و نوت بوک وجود ندارد و فعالان این بازار معتقدند که با افزایش تعرفه های گمرکی این کالاها، پیش بینی می شود که قیمت این کالای وارداتی در کشور تا ۳۰ درصد گران شود و این موضوع زمینه بروز قاچاق در این بازار را فراهم می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات