گوگل در سرویس مخابراتی خود هزینه‌ی رومینگ را حذف می‌کند

دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
مطالعه 1 دقیقه
گوگل مدتی پیش وارد همکاری با اپراتورهای T-Mobile و Sprint شد تا ضمن ارائه‌ی خدمات مخابراتی وایرلس، به توسعه‌ی سرویس‌های نوآورانه در این عرصه بپردازد. حال به نظر می‌رسد گوگل در درجه‌ی اول تصمیم گرفته امکان تماس‌های رومینگ بین‌المللی را با شرایط مناسب برای کاربران خود فراهم کند.
تبلیغات

 نشریه‌ی تلگراف گزارش می‌کند که گوگل تصمیم دارد یک MVNO جهانی ایجاد کند. MVNO به معنی اپراتور مجازی شبکه‌ی تلفن همراه بوده که بصورت مستقل قادر به انتقال داده و مکالمات نیست و به این منظور از زیرساخت دیگر اپراتورهای اصلی بهره می‌برد. گوگل تصمیم دارد در سراسر دنیا سرویس خود را گسترش داده و کاربران خاص را به خدمات خود جذب کند؛ بدون آنکه رقابت مستقیم یا خطری برای اپراتورهای اصلی به شمار رود.

گزارش شده که گوگل در حال مذاکره با مجموعه‌ی بزرگ Hutchison Whampoa است که دارای سه نشان تجاری در بریتانیا و اروپا بوده و هولدینگ‌های مخابراتی بزرگی در آسیا دارد. در ایالات متحده اما، گوگل تصمیم دارد هرکجا که امکان داشته باشد کاربران را به استفاده از سرویس‌های وای‌فای فراهم شده تشویق کند و در خارج از این محدوده‌ها نیز از خدمات اسپرینت و تی‌موبایل بهره خواهد گرفت. Hutchison Whampoa نیز در راستای همکاری با گوگل به دنبال کاهش یا حذف هزینه‌ی رومینگ برای مشترکان خود است.

البته منابع این خبر اعلام کرده‌اند که همکاری میان گوگل و Hutchison Whampoa موجب ارائه‌ی سرویس مشابه MVNO ایالات متحده در بریتانیا یا اروپا نخواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات