آیا می‌دانید اولین گوشی با نمایشگر سه‌ بعدی سال 2002 عرضه شده است

دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
احتمالا گوشی‌های HTC EVO 3D و LG Optimus 3D را به خاطر دارید. سال 2011 میلادی این دو مدل به عنوان اولین گوشی‌های هوشمند با نمایشگر سه‌بعدی وارد بازار شدند، ولی نکته جالب اینجاست که 9 سال قبل از آن، اولین گوشی با صفحه نمایش سه‌بعدی عرضه شده بود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اگرچه هر دو گوشی HTC EVO 3D و LG Optimus 3D با نمایشگر سه‌بعدی وارد بازار شدند ولی هیچگاه نتوانستند نظر مشتریان را جلب کنند و در نتیجه این استقبال کم اجازه نداد تا در بازار گوشی‌های هوشمند انقلابی شکل بگیرد. با اینکه بعد از Evo 3D اچ‌تی‌سی و Optimus 3D ال‌جی مدل‌های مشابه دیگری ارائه شد، اما باز هم مورد توجه مشتریان قرار نگرفت. 

HTC-EVO-3D
LG-Optimus-3D

اگرچه تصور می‌شد اچ‌تی‌سی و ال‌جی نخستین سازندگان گوشی‌های مجهز به نمایشگر سه‌بعدی باشند اما ۹ سال پیش شارپ نخستین گوشی دنیا با نمایشگر سه‌بعدی را ساخته بود. نوامبر سال 2002 میلادی برای اولین بار تصاویری مربوط به گوشی mova SH251iS شارپ به عنوان اولین محصول با قابلیت نمایش تصاویر سه‌بعدی معرفی شد. این گوشی تنها در کشور ژاپن تحت قرارداد اپراتور NTTDoCoMo به فروش رسیده است و به همین دلیل اطلاع زیادی درباره‌ی آن منتشر نشده است.

Sharp-mova-SH251iS

mova SH251iS شارپ با نمایشگر 2.2 اینچی 65K از فناوری اختلاف دید برای ایجاد افکت‌های سه‌بعدی استفاده می‌کرد که یک دهه بعد در گوشی‌های Evo 3D و Optimus 3D به کار گرفته شد. کاربران بدون استفاده از عینک و هیچگونه انحراف یا تغییر رنگ می‌توانستند عمق تصاویر را تشخیص دهند. دوربین 0.3 مگاپیکسلی این گوشی نمی‌توانست تصاویر سه‌بعدی را ثبت کند ولی به کمک یک اپلیکیشن ویرایشگر عکس‌های دو بعدی معمولی به تصاویر سه‌بعدی تبدیل می‌شد. البته امکان دانلود محتوای سه‌بعدی ار زوی اینترنت نیز وجود داشت.

Samsung-SCH-B710-1

گوشی SCH-B710 سامسونگ که سال 2007 عرضه شد، یکی دیگر از گوشی‌های سه‌بعدی است که بر خلاف محصول شارپ، می‌توانست به کمک یک جفت دوربین 1.3 مگاپیکسلی تصاویر سه‌بعدی را شکار کند. گوشی سامسونگ به یک نمایشگر 2.2 اینچی با رزولوشن 240 در 320 پیکسل مجهز بود و از همان فناوری مشابه گوشی شارپ برای نمایش تصاویر سه‌بعدی بهره می‌برد.

 گوشی‌های مجهز به نمایشگر سه‌بعدی نتوانستند آن طور که باید نظر مشتریان را جلب کنند و به نظر نمی‌رسد هیچکدام از کمپانی‌های بزرگ تمایلی به ارائه یک گوشی سه‌بعدی جدید داشته باشند. شاید هنوز تکنولوژی در این قسمت به تکامل نرسیده است و شاید هم اکثر مشتریان نمایشگرهای سه‌بعدی را یک قابلیت خاص می‌دانند.

نظر شما درباره گوشی‌هایی با نمایشگر سه‌بعدی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات