آشنایی با بل 525، هلیکوپتر لوکس 15 میلیون دلاری

دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
مطالعه 5 دقیقه
هلیکوپتری که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت با امکاناتی قابل توجه، سفری راحت و خاطره انگیز را برای مسافران رقم می‌زند.
تبلیغات

پیش از این به لوکس‌ترین کشتی‌های تفریحی جهان سری زدیم. این بار اما توجه خود را به قلمرو آسمان معطوف کرده‌ایم، جایی که باز هم ثروت، رفاه به ارمغان می‌آورد. هلیکوپتری که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت با امکاناتی قابل توجه، سفری راحت و خاطره انگیز را برای مسافران رقم می‌زند.

این هلیکوپتر لوکس و مجلل که Bell 525 Relentless نام دارد، مجهز به کابینی 88 فوت مربعی و بسیار شیک و تماشایی بوده و ظرفیت پذیرایی از 20 مسافر را داراست. امکانات و فضایی جالب توجه که راحتی یک گردهمایی باشکوه در آسمان را برای مسافران خوش شانس فراهم می‌آورد.

سازنده‌ی این اثر هنری، صنایع تکسترون (Textron) است که یک مجموعه‌ی صنعتی آمریکایی با زیرمجموعه‌های متعددی است که هلیکوپتر بل نیز یکی از آنهاست. اگرچه قیمت رسمی این محصول اعلام نشده ولی بنا به نظر کارخانه‌ی سازنده رقم 15 میلیون دلار، کاملاً منصفانه به نظر می‌رسد. آن هم برای یک اتاق نشمین مجلل با قابلیت پرواز که به راحتی می‌توان آن را به هر نقطه از جهان منتقل کرد. فضای داخلی این هلیکوپتر بنا بر خواست خریدار تغییر حالت داده و می‌توان از آن به عنوان یک بار باشکوه یا یک اتاق گردهمایی مجلل استفاده کرد.

هلیکوپتر لوکس 15 میلیون دلاری
هلیکوپتر لوکس 15 میلیون دلاری

در اولین آزمون پروازی صورت گرفته، بل 525 موفق شد با حداکثر سرعت 178 مایل بر ساعت پرواز کند. با توجه به ظرفیت مخزن سوخت این هلیکوپتر که 2.400 لیتر است، بل می‌تواند 575 مایل را بدون توقف طی کند.

هلیکوپتر لوکس 15 میلیون دلاری

اگرچه در نگاه اول این هلیکوپتر بیشتر شبیه یک لیموزین باشکوه هوایی طراحی شده، اما کاربردهای دیگری نیز برای آن در نظر گرفته شده است. از بل می‌توان در عملیات‌های سخت اکتشافی، بررسی خطوط ساحلی، مأموریت‌های نفتی و بررسی سکوهای نفت و گاز، اطفاء حریق و حتی با توجه به ظرفیت بالای مسافر، در عملیات امداد و نجات نیز استفاده کرد.

Bell525-1
Bell525-2
Bell 525

در شکل مسافربری، کابین این هلیکوپتر 137 سانتیمتر ارتفاع دارد.

هلیکوپتر لوکس 15 میلیون دلاری

فرد هیس (Fred Hees)، مدیر عامل BBM، یکی از اولین خریداران این هلیکوپتر گفته که این محصول اعجاز تکنولوژی مدرن را به خوبی به تصویر کشیده است. این شرکت از هلیکوپتر خریداری شده‌ی خود برای جابجایی مشتریان مهم استفاده می‌کند، در حالی که دیگر شرکت خریدار بل 525 "KAircraft Leasing"، دو هلیکوپتر 525 خریداری شده‌ی خود را به شرکت‌های نفت و گاز فعال در خاورمیانه اجاره خواهد داد.

وال استریت ژورنال گزارش کرده که شرکت معتبر و معروف "waypoint Leasing"، که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مستقل لیزینگ هلیکوپتر در جهان است، حتی پیش از انجام اولین پرواز این هلیکوپتر، تمایل خود را برای خرید 20 فروند از آن اعلام کرده است.

هلیکوپتر لوکس 15 میلیون دلاری

بسته به شکل فضای داخلی، گنجایش این هلیکوپتر بین 16 تا 20 مسافر به اضافه دو خلبان است

هلیکوپتر لوکس 15 میلیون دلاری

بل 525 مجهز به آخرین تکنولوژی‌های روز جهان بوده و از امکاناتی قابل توجه برخوردار است. به عنوان مثال اولین هلیکوپتر تجاری است که مجهز به "Garmin G5000H" است، صفحه‌ی لمسی مناسب برای ارتباطات الکتریکی هوایی که جایگزین دکمه‌ها و سوئیچ‌های مرسوم شده است. به گفته‌ی سازندگان، این امکان جدید، کنترل بهتری را برای خلبان مهیا می‌کند، ضمن آنکه اطلاعات مورد نیازی همچون، نقشه‌ها، ترافیک هوایی، وضعیت آب و هوا و عوارض زمین را در اختیار خلبان قرار می‌دهد.

هلیکوپتر لوکس 15 میلیون دلاری

برای BEll 525، این وضعیت به عنوان سیستم افقی (ARC Horizon System) از نو ارائه شده است. این محصول جدید به صورت کاملاً اِرودینامیک طراحی شده و شکل و نمای خارجی آن هم شاید شما را به یاد مرد آهنی بیندازد، همچنین این هلیکوپتر دارای نسل بعدی موتور GE (جنرال الکتریک) است. بدنه‌ی آن نیز بسیار مقاوم و خوش استیل بوده و برای کاربردهای مختلف آن بسیار مناسب طراحی شده است.

Bell525-3
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات