محققان مایکروسافت توسط ویندوز آژور قادر به پیش بینی ازدحام ترافیک شبکه هستند

یک‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت با همکاری دانشگاه فدرال میناس گرایس برزیل در حال تحقیق در خصوص مشکلات ترافیک شبکه است، طی مطالعات و تحقیقات اخیر محققان این کمپانی قادر خواهند بود توسط ویندوز آژور ازدحام ترافیک شبکه را پیش بینی کنند.
تبلیغات

مایکروسافت با همکاری دانشگاه فدرال میناس گرایس برزیل بر روی پروژه‌ای جدید کار می‌کند که طی آن قادر هستند توسط ویندوز آژور ترافیک شبکه و ازدحام آن را پیش بینی کنند؛ هدف اصلی از این پروژه، پیش بینی شرایط ترافیک شبکه در ۱۵ دقیقه تا یک ساعت آینده است. به این صورت که پس از پیش‌بینی اگر وضعیت شبکه بغرنج شود سریعا اطلاع رسانی خواهد شد تا شبکه دچار ازدحام نشود. 

پروژه‌ی پیش بینی ترافیک شبکه در نظر دارد تا به تمامی ترافیک‌های موجود دسترسی داشته باشد؛ این ترافیک‌ها شامل اطلاعات قبلی ترافیک شبکه و ترافیک فعلی مربوط به حمل و نقل، ترافیک نقشه‌ی بینگ، دوربین‌ها و سنسورهای موجود در جاده‌ها و ترافیک‌ شبکه‌های اجتماعی است. اطلاعات این ترافیک‌ها جهت به دست آوردن راه‌حلی جمع‌آوری خواهند شد؛ در این راه‌حل مسیری را بین نقطه‌ی A و نقطه‌ی B با حداقل توقف پیش بینی خواهد شد که ارای ترافیک و ازدحام کمی است. استفاده از ترافیک‌های پیشین شبکه و ترافیک شبکه‌های اجتماعی هر دو جنبه‌های منحصربفردی از این پروژه هستند. 

محققان مایکروسافت از ویندوز آژور به دلیل مقیاس پذیری استثنایی، ظرفیت ذخیره سازی و قدرت محاسباتی بسیار آن استفاده می‌کنند. این ویندوز منبع مناسبی برای فشرده‌سازی اطلاعات حجیم پروژه‌ی پیش بینی ترافیک شبکه به شمار می‌رود؛ و از آنجایی که آژور مبتنی بر پلتفرم ابری است، اجرا شدن سرویس پیش بینی ترافیک شبکه به کاربران این امکان را فراهم می‌کند تا در هر مکان و هر زمانی به آن دسترسی داشته باشند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات