مشکلات پتنتی عرضه‌ اپل واچ در سوئیس را با تاخیر روبرو کرده است

یک‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
با نزدیک شدن به زمان عرضه‌ی اپل واچ، انتشار اخبار در مورد این ساعت‌هوشمند نیز بیشتر می‌شود. پیش خرید اپل واچ در آمریکا از ۲۰ فروردین ماه آغاز خواهد شد و خریداران می‌توانند ساعت‌های خود را از ۴ اردیبهشت ماه در اختیار بگیرند، اما این موضوع در مورد سوئیس صادق نیست، چراکه اپل واچ در این کشور با مشکلات پتنتی روبرو شده و از این‌رو عرضه‌ی آن با تاخیر روبرو خواهد شد.
تبلیغات

 براساس شنیده‌ها اپل در کشور سوئیس برای عرضه‌ی ساعت‌هوشمند خود با مشکلات پتنتی روبرو شده و از این‌رو احتمالا شاهد تاخیر در عرضه‌ی اپل واچ در مهد ساعت‌سازی جهان خواهیم بود. براساس اطلاعات منتشر شده، کوپرتینویی‌ها نمی‌توانند از واژه‌ی اپل در محصول جدید یا هر محتوای تبلیغاتی دیگری استفاده کنند، چراکه این اسم با استناد به یک پتنت که متعلق به سال ۱۹۸۵ است، در اختیار کمپانی دیگری قرار گرفته است.

نام تجاری اپل برای ساعت‌ در سوئیس در سال ۱۹۸۵ به نام ویلیام لانگ، مالک کمپانی ساعت سازی Leonard ثبت شده است. در حال حاضر این کمپانی سوئیسی حقوق لازم برای فروش و بازاریابی ساعت‌هایی با عنوان اپل در اختیار دارد که این موضوع اپل را برای فروش ساعت‌هوشمندش در سوئیس با مشکلاتی روبرو کرده است. البته تاریخ این پتنت ۵ دسامبر سال جاری میلادی به پایان می‌رسد.

شاید اپل بتواند راهی قانونی برای عرضه‌ی ساعت‌هوشمند خود در سوئیس بیابد که مطمئنا چندین ماه طول خواهد کشید و شاید این موضوع عرضه‌ی ساعت‌هوشمند اپل را حتی تا ماه دسامبر نیز به تاخیر بیاندازد.

البته با توجه به سهولت سفر به کشور‌های همسایه در اروپا، طرفداران ساعت اپل می‌توانند برای خریداری محصول جدید اپل به کشورهای همسایه مراجعه کنند. حال باید دید که آیا اپل قادر است در موعد مقرر شده ساعت‌هوشمند خود را همزمان با آمریکا در سوئیس نیز بصورت رسمی عرضه کند یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات