دراپ باکس درصدد ارائه‌ی سرویس یادداشت برداری با عنوان Composer است

شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
دراپ باکس درصدد راه‌اندازی سرویس ویرایش اسنادی است که پیش از این با نام HackPad شناخته می‌شد و سال گذشته دراپ باکس آن را از آن خود کرد. استفاده از این ابزار یادداشت برداری به‌دلیل سهولت استفاده، طراحی ساده و قابلیت ذخیره‌سازی آنی می‌تواند در کنفرانس‌ها و کلاس‌های درس مورد استفاده قرار گیرد. این سرویس در حال حاضر Composer نام دارد که در واقع هسته‌ی اصلی آن بر مبنای HackPad شکل گرفته است.
تبلیغات

سرویس Composer در ابتدا توسط سرویس Product Hunt که سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی را معرفی می‌کند، شناسایی شد. اما پس از معرفی Composer توسط این سرویس، شاهد از دسترس خارج شدن آن هستیم، چراکه سایر کاربران قادر به دسترسی به این سرویس نیستند.

سرویس Composer روی دامنه Dropbox.com میزبانی می‌شود و برای استفاده از این پروژه نیز باید در مرحله‌ی اعتبار سنجی نام کاربری و پسوورد مربوط به حساب کاربری دراپ‌باکس را وارد کرد تا بتوان به فایل‌های ذخیره شده دسترسی پیدا کرد.

در حال حاضر با مراجعه به سرویس Composer با پیغام خطایی روبرو می‌شویم که آدرس ایمیلی با آن همراه شده تا کاربران بتوانند از آن استفاده کنند. این آدرس ایمیل تحت دامنه‌ی دراپ‌باکس قرار دارد و نشانه‌ی دیگری از این موضوع است که این سرویس به دراپ‌باکس متعلق است.

اما یکی از کاربرانی که پیش از این نیز در سرویس HackPad عضو بوده، موفق شده تا با نام کاربری و رمز عبور خود به سرویس جدید Composer نیز ورود کرده و از خدمات آن استفاده کند.

Composer 1

به گفته‌ی این کاربر، سرویس نوت برداری Composer را می‌توان تا حدودی شبیه به نسخه‌ی تحت وب Evernote خواند. در Composer می توان وظایف را اضافه کرد، فایل‌های ذخیره شده در دراپ‌باکس را باز کرد.

Composer 2

استفاده از فضای ابری دراپ باکس برای ذخیره‌ی فایل‌ها را می‌توان بزرگ‌ترین امتیاز برای جلب کاربران به این سرویس خواند، چراکه کاربران دراپ‌باکس دیگر نیازی به استفاده از نرم‌افزار تحت وب ورد برای ویرایش و ذخیره‌ی یادداشت‌های خود ندارند.

سرویس یادداشت برداری Composer را باید به عنوان بخش بزرگی از برنامه‌ی گسترده‌تر دراپ‌باکس برای عرضه‌ی یک بستر به منظور انجام کارهای گروهی خواند که ابزار چت آن نیز با استفاده از خرید دیگر دراپ‌باکس، Zulip تامین خواهد شد.

دراپ‌باکس از اظهار نظر در مورد این سرویس خودداری کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات